۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۹:۵۸

کواکبیان مطرح کرد؛

50 غنچه داریم که باید شکفته شوند/ حسن روحانی موضع خود را مشخص کند

50 غنچه داریم که باید شکفته شوند/ حسن روحانی موضع خود را مشخص کند

خرم آباد - خبرگزاری مهر: کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با بیان اینکه 50 برنامه به مانند 50 غنچه داریم که باید شکفته شود، افزود: 12 برنامه در حوزه اقتصادی، 10 برنامه در حوزه سیاسی، پنج برنامه بین المللی، پنج برنامه زیربنایی، پنج برنامه اداری، پنج برنامه اجتماعی و ... از جمله این برنامه ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی کواکبیان شامگاه سه شنبه در دیدار با جمعی از اصلاح طلبان خرم آباد در مسجد بعثت این شهر با اشاره به ثبت نام خود در نخستین روز از ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری اظهار داشت: در پنجم بهمن ماه سال 91 و در یازدهمین کنگره حزب مردمسالاری برخی دوستان بر ما تکلیف کردند که در انتخابات حضور داشته باشیم.

وی ادامه داد: در این راستا ما این موضوع را طرح کردیم که اگر بخواهیم بدون ائتلاف و اجماع به صحنه بیاییم تجربه تلخ سال 84 یکبار دیگر تکرار می شود و بهتر است به صورت اجماع و ائتلاف عمل کنیم.

خاتمی قطعا نمی آید

کواکبیان با بیان اینکه قاعده طبیعی بحث اجماع بر سر خاتمی بود که همه بر روی این موضوع اتفاق نظر داشتند، افزود: با این حال به هر دلیلی ایشان در انتخابات ثبت نام نخواهد کرد ولی با این وجود بازهم بر این باور هستیم که نباید از اجماع غافل شد.

وی با تاکید بر اینکه من بارها آمادگی خود را برای اجماع اعلام کرده ام، عنوان کرد: با این وجود تاکنون هیچ ائتلافی میان اصلاح طلبان صورت نگرفته است و صحبت های خبرگزاریها در این زمینه نیز جدی نیست.

دبیر کل حزب مردمسالاری با بیان اینکه اگر اجماعی نباشد تا آخر می ایستد، ادامه داد: آمده ام برای اینکه برنامه هایی دارم که مورد اقبال عمومی قرار می گیرد و مردم آنها را می پسندند.

کواکبیان شعار خود  در انتخابات را "زنده باد اصلاحات" عنوان کرد و بیان داشت: نام دولت ما نیز دولت اخلاق است که برای این دولت بر اساس اسناد فرادستی از جمله سند چشم انداز و قانون برنامه پنجم توسعه 50 برنامه تدوین کرده ایم.

بدترین رابطه سه قوه را اکنون در کشور شاهد هستیم

این کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم با بیان اینکه یکی از وظایف رئیس جمهور مطابق قانون اساسی حرکت در مسیر ترویج اخلاق است، عنوان کرد: وظیفه ذاتی انقلاب ماست که به عنوان یک انقلاب و ملت تمدن ساز و دارای سابقه کهن و دیرین در جهان نمونه و الگو باشد، پس باید به دنبال اخلاق و معنویت برویم چرا که این دو را وجه تمایز خود با سایر ملتها می دانیم.

کواکبیان با بیان اینکه ضرورت توجه به فضائل اخلاقی و کمالات انسانی و همچنین بداخلاقی های سالهای اخیر در کشور انگیزه ای شد که نام دولت خود را دولت اخلاق بگذارم، افزود: متاسفانه این بداخلاقی ها از سال 88 شروع شده و تا به امروز همچنان ادامه دارد.

وی به یکشنبه تلخ و سیاه مجلس اشاره کرد و بیان داشت: بدترین رابطه سه قوه را اکنون در کشور شاهد هستیم.

دستگاه قضایی جلوی سفرهای تبلیغاتی دولت را بگیرد

این کاندیدای ریاست جمهوری از سفرهای تبلیغاتی دولت به استانها انتقاد کرد و بیان داشت: اینکه شهر به شهر بگردند و پرچم گردانی کنند و از بیت المال سوء استفاده شود بداخلاقی است و باید جلوی آن توسط دستگاه قضایی گرفته شود.

کواکبیان با بیان اینکه در انتخابات سال 88 قبول نداشتم که تقلب شده ولی هزاران تخلف رخ داده بود، ادامه داد: این نکته ای است که ما باید یک منشوری برای اخلاق انتخاباتی داشته باشیم.

وی به تعریف دولت اخلاق پرداخت و بیان داشت: "الف" اول آن به معنای اقتصاد و پیشرفت، "خ" به معنی خدمت بی‌شائبه، "لام" آن به معنای لغو تحریمهای بینالمللی، "الف" دوم به معنای اصلاحات همه‌جانبه و "قاف" آن به معنای قانونمداری مقتدرانه است.

دبیر کل حزب مردمسالاری با بیان اینکه 50 برنامه به مانند 50 غنچه داریم که باید شکفته شود، افزود: 12 برنامه در حوزه اقتصادی، 10 برنامه در حوزه سیاسی، پنج برنامه بین المللی، پنج برنامه زیربنایی، پنج برنامه اداری، پنج برنامه اجتماعی و ... از جمله این برنامه ها است.

به خاطر اعتقادی که به سادات علوی داریم رنگ سبز را انتخاب کرده ایم

کواکبیان شعار خود را "زنده باد اصلاحات" و رنگ خود را "سبز علوی" ذکر کرد و بیان داشت: ما به خاطر اعتقادی که به سادات علوی داریم رنگ سبز را انتخاب کرده ایم.

وی ادامه داد: شعار "زنده باد اصلاحات" نباید عده ای را نگران کند چرا که ما به دنبال اصلاحاتی در چهارچوب منافع ملی، انقلاب، نظام و رهبری هستیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه برخی چهره ای از اصلاح طلبان ساخته اند که فکر می کنند اصلاحات یعنی براندازی، افزود: هیچ وقت خاتمی هم که هشت سال رئیس جمهور بود ذره ای به دنبال براندازی نبود و همه این حرفها توهین و تهمت است.

کواکبیان با انتقاد از چهره ای که از اصلاح طلبان در جامعه ساخته اند، افزود: من قبل از انقلاب سه بار زندان رفتم و بنیانگذار حزب جمهوری اسلامی در سمنان بودم و با شهدای حزب جمهوری کار کرده ام.

بالای 11 میلیون بیکار در کشور داریم

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه مشکلات کشور زیاد است، بیان داشت: در حال حاضر چهار میلیون و 500 هزار دختر مجرد بالای 25 سال بیکار در کشور وجود دارد که دو برابر این تعداد نیز از مردان بیکار هستند.

این کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم با بیان اینکه ما بالای 11 میلیون بیکار در کشور داریم، ادامه داد: مهم ترین مشکل کنونی ما بالا بودن نرخ بیکاری در کشور است.

کواکبیان با بیان اینکه معاون اول رئیس جمهو با افتخار اعلام می کند که برای کنترل بازار می خواهیم 25 میلیارد دلار واردات داشته باشیم، ادامه داد: هر یک دلار واردات به کشور به منزله از دست رفتن یک شغل است.

به جای پول نقد کارت اعتباری می دهم

وی با بیان اینکه یکی از چیزهایی که به تولید ضربه زد هدفمندی یارانه ها بود، ادامه داد: قانون تصویب شده در مجلس خوب بود ولی دولت آن را خیلی بد اجرا کرد.

کواکبیان با بیان اینکه 30 درصد درآمد ناشی از افزایش قیمت ها باید به بخش تولید داده می شد که یک ریال هم ندادند، افزود: برخی می گویند که می خواهند یارانه ها را پنج برابر کرده و مملکت را کمیته امدادی اداره کنند.

وی با بیان اینکه معنی پنج برابر شدن یارانه ها یعنی اینکه بنزین می شود پنج هزار تومان، یادآور شد: ما با این کار به تولید کشور ضربه زده ایم و تورم را افزایش داده ایم.

کواکبیان با تاکید بر اینکه من به جای پول نقد کارت اعتباری می دهم، افزود: به جای توزیع فقر در کشور باید مشکل تورم و نقدینگی را حل کنیم. زمانی که دولت را تحویل گرفتند میزان نقدینگی در کشور 72 هزار میلیارد تومان بود که اکنون به 470 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه تورم نقطه ای بالای 40 درصد است، افزود: بارها در مجلس ما گفتیم که بازار ارز را کنترل کنید البته این کار دستوری و بخشنامه ای نمی شود بلکه باید بر اساس عرضه و تقاضا صورت گیرد.

وی بااشاره به اینکه نرخ دلار در دولت موسوی 160 تومان، هاشمی 400 تومان و خاتمی 800 تومان بوده است، عنوان کرد: در دولت احمدی نژاد باید این قیمت حداکثر به هزار و 600 تومان می رسید نه سه هزار و 600 تومان؛ که این وضعیت به خاطر سیاست های غلط دولت است، بعد همه مشکلات بازار ارز را می اندازند گردن "جمشید بسم الله"!در صورتیکه همه این مشکلات ناشی از ناکارآمدی و ناتوانی در کنترل و مدیریت بازار است.

استقلال بانک مرکزی از برنامه هایم است

دبیر کل حزب مردمسالاری یکی از برنامه های خود را استقلال بانک مرکزی دانست و بیان داشت: وقتی بانک مرکزی زیر نظر دولت باشد ما شاهد همین وضعیت اقتصادی و اختلاس سه هزار میلیاردی خواهیم بود.

کواکبیان با بیان اینکه این دولت اگر کار کارشناسی می کرد نباید سازمان برنامه و بودجه تعطیل می شد، افزود: با تعطیلی این سازمان حاصل 60 سال کار تخصصی در این مملکت بر باد رفت.

وی با بیان اینکه احیای سازمان برنامه و بودجه از اولویت های من است، بیان داشت: این موضوع نیز جزء 50 غنچه ای است که باید شکفته شود!

این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با بیان اینکه بی برنامگی، جریان پوپولیسم و یکه سالاری رئیس دولت ما را به اینجا رسانده است، بیان داشت: حالا که کار دولت به اینجا کشیده برخی دوستان اصولگرا می گویند "کی بود کی بود ما نبودیم"!شما که تا این لحظه از این دولت حمایت می کردید؟ما زمانی از دولت انتقاد می کردیم می خواستند شکم ما را پاره کنند، حالا چه شده که همه منتقد دولت شده اند؟!

جرم ما این بود که دو سال زودتر از بقیه گفتیم!

کواکبیان به موضوع بازداشتگاه کهریزک اشاره کرد و بیان داشت: اتفاقاتی که در این بازداشتگاه افتاد در شان کشور اسلامی نبود. ما در مجلس این موضوع را مطرح کردیم به ما گفتند فتنه گر هستید که این حرفها را می زنید، بعد که با سعید مرتضوی دعوایشان شد آمدند و از کهریزک انتقاد کردند. جرم ما این بود که دو سال زودتر از بقیه گفتیم!

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه باید رابطه ایران و آمریکا با اجازه رهبری ترمیم شود، افزود: البته باید این رابطه بر اساس عزت، مصلحت، اقتدار ملی و منافع و مصالح کشورمان باشد. ما یک قد و قواره از آمریکایی ها بالاتر هستیم. سرافرازانه مذاکره می کنیم. اینطور نیست که هر کسی با آمریکا مذاکره کند نوکر آمریکاست بلکه باید با برنامه ریزی و کارکارشناسی مشکل رابطه با آمریکا را حل کرد تا تحریم ها رفع شود.

کواکبیان با تاکید بر اینکه هر چه می کشیم از آمریکای جنایتکار است، یادآور شد: البته ما نمی گوییم بعد از مذاکره همه چیز "گل و بلبل" می شود اما برای اینکه از این مذاکرات بی حاصل و بی خاصیت هسته ای که هم وقت ملت و مملکت را تلف می کند رها شویم باید از موضع عزت با آمریکا مذاکره کنیم.

حضور دو سه وزیر زن در کابینه

وی به سخنان آیت الله امامی کاشانی در خطبه های نماز جمعه که مذاکره با آمریکا را از اختیارات رهبری دانسته بودند نیز اشاره کرد و بیان داشت: بخشی از این موضوع از اختیارات رئیس جمهور هم هست چرا که رئیس شورای عالی امنیت ملی است. البته ما از اصول و مواضع خودمان کوتاه نمی آییم.

دبیر کل حزب مرمسالاری همچنین از حضور دو سه وزیر زن در کابینه اش خبر داد و بیان داشت: باید در راستای ارتقا جایگاه سیاسی زنان گام برداریم.

کواکبیان در مورد برنامه های خود برای رفع مشکلات لرستان نیز گفت: من نمی توانم در این زمینه حرف بی ربط بزنم وگرنه می شدم احمدی نژاد!ولی باید مسائل استان را بررسی کنیم. سفرهای استانی را قبول دارم نه اینکه تبدیل به میتینگ تبلیغاتی شود. هر تعداد طرح عملیاتی و منابع که نیاز باشد برای استان در نظر خواهم گرفت. البته اولویت تکمیل پروژه هایی است که بر زمین مانده است.

ائتلاف اصلاح طلبان

وی در مورد نیامدن خاتمی نیز گفت: این موضوع را باید از خودشان پرسد اما من واقعا برداشتم این است که خاتمی نمی خواهد بیاید با نظام چالش درست کند.به هر دلیلی ایشان نمی خواهد این کار را بکند و لذا نمی آید. من اولین نفری بودم که در تیرماه سال گذشته در دانشگاه صنعتی شریف گفتم که اولویت اول ما خاتمی است. الان هم می گویم ولی بالاخره شرایط طور دیگری است.

کواکبیان در مورد ائتلاف اصلاح طلبان نیز گفت: در عین حال عرض می کنم باید وحدت شکل بگیرد. یعنی روحانی هم اعلام کند که از موضع اصلاح طلبی می آید. خودش که تاکنون گفته کاندیدای مستقل است. باید از موضعی صحبت کند که بتوانیم جمع شویم. دغدغه مردم برای مقدس است. بنده معتقدم خیانت است کسی بداند دیگری بالاتر است ولی خود را جلو بیندازد. اما بازهم به خاطر حفظ مصالحی که در نظام داریم ولو اینکه دیگری هم از من پایین تر باشد حاضرم تفاهم کنم و این انعطاف را به خرج بدهم که ائتلاف و اجماع صورت گیرد. ولی ائتلاف باید منطق داشته باشد.

کد خبر 2049846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha