۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۹:۳۳

به منظور تامین نظر شورای نگهبان؛

مجلس ایرادات لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست را اصلاح کرد

مجلس ایرادات لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست را اصلاح کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور تامین نظر شورای نگهبان 10 ایراد این شورا به مصوبه مجلس در لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست را بررسی و اصلاح کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست را در دستور کار داشتند. شورای نگهبان به 10 مورد ایراد وارد آورده که نمایندگان مجلس 9 مورد را اصلاح عبارتی و ویرایشی کردند تا نظر شورای نگهبان تامین شود.

در یک بند اما نمایندگان ایراد شورای نگهبان را بررسی و از آنجایی که به نظر می آمد این بند فراگیری زیادی ندارد آن را حذف کردند.

بر اساس این گزارش، در تبصره 1 ماده 6 این لایحه آمده است: رعایت اشتراکات دینی میان سرپرست و افراد تحت سرپرستی الزامی است. دادگاه صالح می تواند با رعایت مصلحت کودک و نوجوان غیر مسلمان، سرپرستی وی را به درخواست کنندگان مسلمان بسپارد. کمیسیون اجتماعی مجلس برای رفع ایرادات شورای نگهبان پیشنهاد کرده بود کلمه "می تواند" حذف و کلمه "می سپارد" جایگزین کلمه "بسپارد" می گردد.

بر اساس این گزارش، غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس پیشنهاد حذف این تبصره را ارائه کرد. وی معتقد بود این بند فراگیری زیادی ندارد که بخواهیم با تصویب آن مسائل و مشکلات جدیدی از جمله مسائل سیاسی را رقم بزنیم. بنابراین بهتر است این بند حذف شود.

لاریجانی سخنان مصباحی مقدم را تایید کرد و ابتدا پیشنهاد اصل تبصره به رای گذاشته شد و نمایندگان با آن موافقت نکردند و سپس پیشنهاد حذف این تبصره مطرح شد که نمایندگان آن را به تصویب رساندند.

کد خبر 2049911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha