۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۹:۴۵

قادری در گفتگو با مهر:

شوراها تجلی مشارکت مردم در عرصه مدیریت شهری است

شوراها تجلی مشارکت مردم در عرصه مدیریت شهری است

سمنان – خبرگزاری مهر: نايب رئيس و رئيس کميسيون اقتصادي و درآمد شوراي اسلامي شهر سمنان شوراها را تجلی مشارکت مردم در عرصه مدیریت شهری دانست و گفت: تصميم گيري در شوراها بر اساس خرد جمعي و همفکري است.

عباس قادری در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه شوراها تجلي مشارکت مردم در عرصه مديريت شهري هستند، اظهار داشت: فلسفه وجودي شوراها با آن چه در دين مبين اسلام نيز به آن اشاره شده است همخواني دارد و آن تأکيد روي مشورت و خرد جمعي در تصميم گيري ها است.

وی همچنین اضافه کرد: در کشور ما که بر اساس آموزه هاي ديني شکل گرفته است، همواره به تشکيل شوراها اهتمام ويژه اي بوده است.

تصميم گيري در شوراها براساس خرد جمعي و همفکري است

رئیس کمیسیون اقتصادی و در آمد شوراهای شهر سمنان با اشاره به این مطلب که تصميم گيري در شوراها بر اساس خرد جمعي و همفکري است و اين قطعاً تصميمات بهتري را در پي دارد، اظهار داشت: شهرداري ها از آنجايي که با مردم سر و کار دارند بيشترين کارهاي اجرائي شهر بر عهده آنها است

قادری گفت: شوراها وظيفه سياستگذاري و نظارت بر فعاليت شهرداري را دارند و مي توانند در حل مشکلات و همچنين ارتباط با مردم به عنوان حلقه واسط، نقش مؤثري داشته باشند، بحمد الله از زمان تشکيل شوراها آنها توانسته اند ارتباط خوبي با مردم ايجاد کنند و در توسعه و آباداني شهر خوب عمل کنند.

تعيين و تنظيم تعرفه هاي عوارض و خدمات شهری برای کسب درآمد شهرداری

وی با یادآوری اینکه شهرداري ها با کسب درآمد از محل عوارض و غيره، هزينه هاي شهرسازي و آباداني شهرها را انجام مي دهند افزود: از وظايف مهم شوراي اسلامي شهر توسط کميسيون اقتصادي، تعيين و تنظيم تعرفه هاي عوارض و خدمات جهت کسب درآمد و همچنين تصويب بودجه شهرداري ها و سازمان هاي وابسته براي سال آينده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی و در آمد شوراهای شهر سمنان همچنین تصریح کرد: شهرداري هرساله همه اينها را پيشنهاد مي دهند و در اين خصوص کميسيون درآمد با حضور اکثر اعضاء شورا و کارشناسان مالي، درآمد و شهرسازي، شهرداريهاي مناطق و نمايندگان استانداري و فرمانداري در ماه هاي پاياني هر سال در جلسات فشرده و تبادل نظرهاي کارشناسانه و براساس قوانين شهرداري ها تعرفه هاي عوارضي و کسبي و نيز بودجه سال آينده شهرداري و سازمانهاي وابسته را بررسي و تصويب مي کنند.

وی خاطرنشان کرد: اين موضوع در حال حاضر انجام شده و به تأئيد فرمانداري هم رسيده و انشاء الله در سايت هاي شهرداري و شوراي شهر به اطلاع عموم رسيده و در دسترس است.

توجه خاص به زیر ساخت های مهم شهری در دور سوم شورای شهر سمنان

قادری با بیان اینکه يکي از وظايف مهم شوراي شهر نامگذاري معابر و ميادين و بوستانها و پارکهاي شهر است اضافه کرد: کميته اي در اين خصوص با مسئوليت يکي از اعضاء و با حضور نمايندگان بنياد شهيد، اداره پست، سازمان تبليغات، آموزش و پرورش، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي و شهرداري و برخي از دستگاه هاي اجرائي سالهاست که تشکيل شده است.

وی افزود: از کارهاي مهم اين کميته نامگذاري معابر و ميادين و ... بنام شهداي معظم، بزرگان و علماي شهر، بزرگان تاريخ و اسامي قرآني و اسامي زيباي طبيعت است.

 رئیس کمیسیون اقتصادی و در آمد شوراهای شهر سمنان ضمن بیان اینکه شوراي شهر در دوره سوم بحمدالله به زير ساخت هاي مهم شهري توجه خاصي داشته است خاطرنشان کرد: پيگيري تهيه طرح تفضيلي و تصويب آن با تشکيل جلسات کارشناسي در شورا و مشارکت در ساخت پارک آبي 17 شهريور و مجموعه زائر سرا و مسجد در جنب شهداي گمنام سمنان از جمله پروژه ها بوده است.

قادری در خاتمه، بازگشائي معابر بزرگ مثل سعدي، ميرزاي شيرازي، راه آهن (بلوار فدک)، بلوار کشاورز و خيلي از معابر ديگر و احداث و جابجائي ميدان راه آهن و ساختمان آن، احداث پل هاي روگذر و زير گذر بسيار برزگ و مهم به منظور مقابله با ترافيک شهري و دسترسي اهالي مسکن مهر به داخل شهر و مشارکت در ساخت هتل و مجموعه خدماتي، تجاري، تفريحي ميدان امام علي (ع) را نیز از دیگر پروژه های عمرانی انجام شده در شهر سمنان عنوان کرد.
 

کد خبر 2051547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha