۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۵۳

خرمشاهی، دادبه و فانی کتاب «شرح شوق» را نقد می کنند

خرمشاهی، دادبه و فانی کتاب «شرح شوق» را نقد می کنند

کتاب «شرح شوق» با حضور نصرالله پورجوادی، بهاءالدین خرمشاهی، اصغر دادبه، کامران فانی و سعید حمیدیان در مرکز فرهنگی شهرکتاب مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حافظ و شعر او از چند دهه‌ پیش، خواه ناخواه بدل به گستره‌ای برای تعاطی، تعامل، تضارب و تخالف آرا و افکار و نظرگاه‌های سخت گوناگون شده است.

غزلیات حافظ میدانی برای انتساب همه چیز به او و آینه‌ سکندری برای همه‌ آرمان‌ها و آرزوهای ایرانیان شده است. تاکنون شرح‌ها و تفسیرهای مختلفی درباره‌ شعر حافظ نوشته و منتشر شده است. با این حال هنوز لایه‌های پنهان فراوانی برای مشتاقان شعر او وجود دارد و علاقه‌مندان به حافظ به دنبال کشف معناهای واقعی شعر او هستند.

کتاب «شرح شوق» به تازگی در پنج جلد به قلم سعید حمیدیان در شرح و تحلیل اشعار حافظ منتشر شده است. نویسنده در این کتاب تلاش کرده است تا با شرح غزل‌های حافظ، برخی از این لایه‌های نهانی آنها را نمایان کند.

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه 31 اردیبهشت از ساعت 16:30 به نقد و بررسی کتاب «شرح شوق» اختصاص دارد. این نشست با حضور نصرالله پورجوادی، بهاءالدین خرمشاهی، اصغر دادبه، کامران فانی و سعید حمیدیان در مرکز فرهنگی شهرکتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

ورود به این برنامه برای علاقه‌مندان آزاد است.

کد خبر 2055761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha