۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۵:۲۴

سطح تراز دریاچه ارومیه به 1271.04 متر رسید/افزایش 44 سانتیمتری طی 5 ماه گذشته

سطح تراز دریاچه ارومیه به 1271.04 متر رسید/افزایش 44 سانتیمتری طی 5 ماه گذشته

ارومیه - خبرگزاری مهر: بر اساس اعلام شورای منطقه ای مدیریت حوضه آبخیز دریاچه ارومیه در حال حاضر سطح تراز آب دریاچه ارومیه به 1271.04 متر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، بیست و چهارمین جلسه اعضای استانی شورای منطقه ای مدیریت حوضه آبخیز دریاچه ارومیه پیش از ظهر چهارشنبه با حضور معاون عمرانی استانداری و مدیران دستگاه های مرتبط از جمله دانشگاه ارومیه، آب منطقه ای، منابع طبیعی، هواشناسی، جهادکشاورزی، محیط زیست و اعضای هیئت علمی دانشگاه ارومیه در محل استانداری برگزار شد.

در این نشست نماینده آب شرکت منطقه ای آذربایجان غربی  گزارشی از آخرین وضعیت بارندگی در سطح حوضه دریاچه ارومیه و همچنین سطح تراز دریاچه ارومیه ارائه کرد و گفت: بر اساس اعلام آب منطقه ای استان سطح تراز دریاچه در حال حاضر 1271.04  متر بالاتر از سطح آبهای آزاد است.

بر اساس این گزارش این میزان تراز آب نسبت به حداقل سال گذشته 44 سانتی متر افزایش داشته است اما در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال با کاهش 24 سانتی متر مواجه است.

این گزارش می افزاید: عمده ترین دلیل کاهش آب دریاچه ارومیه در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال  کمبود ذخایر برفی در ارتفاعات و کاهش بارندگی بهاره است.

همچنین در این جلسه پروژه پیشنهادی یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه ارومیه در خصوص احیای بخشی از دریاچه ارومیه برای حفاظت از تنوع زیستی دریاچه مطرح و تصمیماتی اتخاذ شد.

سطح آب دریاچه ارومیه در مقایسه با 5 ماه گذشته 44 سانتیمتر افزایش دارد

دبیر شورای منطقه ای حوضه  آبریز دریاچه ارومیه در گفتگو با خبرنگار مهر در این خصوص گفت: سطح تراز آب دریاچه ارومیه طی اردیبهشت ماه سال گذشته 1271.28 سانتی متر بود که امسال این سطح تراز با کاهش 24 سانتی متری به 1271.04 رسیده است.

حجت جباری با اعلام اینکه حداقل تراز آب دریاچه ارومیه طی اوایل زمستان سال 91 به میزان 1270.60 سانتی متر ثبت شده است، ادامه داد: با توجه به بارندگی های بوقوع پیوسته در سطح استان شاهد افزایش 44 سانتی سطح تراز آب دریاچه ارومیه طی 5 ماه گذشته بودیم و هم اکنون سطح تراز آب این زیست بوم با ارزش به 1271.04 رسیده است.

با وجود این افزایش بارندگی ها هنوز وضعیت دریاچه ارومیه بحرانی است.

نشست اعضای استانی شورای منطقه ای مدیریت حوضه آبریز  دریاچه ارومیه بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

کد خبر 2055783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha