۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۵۳

ملانسب اعلام کرد:

ستاد بازسازی منازل مسكوني در بشاگرد فعال شد

ستاد بازسازی منازل مسكوني در بشاگرد فعال شد

بشاگرد - خبرگزاری مهر: فرماندار بشاگرد در چهارمين جلسه شوراي هماهنگي مديريت بحران از تشكيل و فعال سازی ستاد بازسازی منازل مسكوني در بشاگرد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا ملانسب فرماندار بشاگرد در چهارمين جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان با حضور جناب آقاي رنجبر مدير كل مديريت بحران استان، اعضاء شوراي اداري شهرستان و كارشناسان زلزله‌شناسي، ضمن تشکر از عملکرد خوب مسئولان، از زحمات همه اعضاء شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان در کمک و امدادرسانی به حادثه دیدگان زلزله گفت: پس از پایان عملیات امداد و نجات و اسکان اضطراری حادثه‌دیدگان باید همگی تلاش کنیم تا بتوانیم هر چه سریعتر زندگی مردم منطقه به حالت اولیه برگردد.

ملانسب لزوم ساماندهی و هماهنگی فی‌مابین اعضاء کمیته بحران را ضروری دانسته و افزود کلیه ادارات عضو کمیته بحران می‌بایست نسبت به تشکیل تیم ویژه اقدام و با آمادگی کامل نسبت به امدادرسانی اقدام کنند و اظهار داشت ابزار مدیریت برنامه‌ریزی است و در وضعیت موجود باید با روحيه جهادگونه و با برنامه‌ريزي دقيق وتلاش و پشتكار مضاعف به سمت نقطه مطلوب پیش برویم.

وي همجنين موضوع سرویس های بهداشتی، بهداشت محیط، کنترل بیماریهای واگیردار و عفونی، بهداشت آب آشامیدنی و برق‌رسانی به چادرهای اسکان اضطراری باید در اولویت اول قرار گیرد و همه دستگاه‌ها همکاری لازم را در این زمینه بعمل آوردند تا وضعیت هر چه سریعتر به حالت عادی برگردد.

رئيس ستاد هماهنگي مديريت بحران شهرستان بشاگرد در خصوص بازسازی منازل آسیب دیده نیز گفتند بنیاد مسکن باید با تمام امکانات و نیروها آمار برداری و برآورد خسارت کلیه روستاهای خسارت دیده شهرستان را در کمترین زمان ممکن به پایان برساند.

در ادامه مدیران مرکز بهداشت و درمان، اداره برق، اداره مخابرات، اداره آب و فاضلاب روستائی، بنیاد مسکن، سپاه در خصوص عملکرد و اقدامات دستگاه خود و همچنین برنامه‌های آتی خود توضیحات جامع و کاملی بیان کرد.

همچنين بازدید میدانی از مناطق زلزله‌زده، نهادینه‌سازی فرهنگ مقابله با بحران و... از جمله مواردی بود که در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان توسط مسئولان حاضردر جلسه به آنها پرداخته شد.

در پايان جناب بلوچیان نماینده پژو هشگاه بین‌المللی زلزله نیز توضیحاتی در خصوص وضعیت زمین‌شناسی منطقه و همچنین گسل فعال شده در منطقه بشاگرد توضیحات کامل و جامعی بیان کرد.

 

کد خبر 2056272

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha