۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۳:۵۷

معاون علمی رئیس جمهور خبر داد:

تولید صنعتی بیواتانول از مواد سلولزی

تولید صنعتی بیواتانول از مواد سلولزی

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تولید صنعتی بیواتانول از مواد سلولزی را از دستاوردهای محققان در حوزه انرژی‌های نو ذکر کرد و گفت: به منظور عرضه دستاوردهای محققان در این حوزه جشنواره‌ای از فردا یکشنبه 29 اردیبهشت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر نسرین سلطانخواه در نشست خبری پیش از ظهر امروز شنبه رسیدن به جایگاه نخست در حوزه‌های علمی و اقتصادی را از تاکیدات سند چشم انداز کشور تا افق 1404 ذکر کرد و افزود: برای رسیدن به این جایگاه نیاز به رشد 8.9 درصدی اقتصادی داریم که زیر ساخت اصلی آن انرژی الکتریسته است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری استفاده از انرژی‌های تجدی پذیر را از رویکردهای اصلی کشورهای دنیا در حوزه تولید انرژی دانست و افزود: از آنجایی که انرژی‌های فسیلی تمام شدنی است استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر در دستور کار معاونت قرار گرفت و متعاقب آن ستاد توسعه فناوری‌ انرژی‌های نو در معاونت علمی شکل گرفت.

وی ترویج و فرهنگ سازی و ایجاد زیر ساخت‌ها و فراهم کردن زمینه‌ تحقیقات در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی را از ماموریت‌های این ستاد نام برد و یادآور شد: حاصل تلاش‌های این ستاد مشارکت 60 دانشگاه در اجرای 140 پروژه تحقیقاتی در حوزه انرژی‌های نو بوده است.

سلطانخواه طراحی و ساخت تجهیزات آزمایشگاهی و تولید مواد اولیه را از دیگر موفقیت‌های این مراکز ذکر کرد و ادامه داد: علاوه بر این محققان کشور موفق به تولید نیمه صنعتی بیواتانول از مواد سلولزی شدند و واحد صنعتی آن در خوزستان راه اندازی شد.  

وی از برگزاری جشنواره‌ ای برای عرضه این دستاوردها خبر داد و اضافه کرد: در این راستا اقدام به برگزاری نمایشگاهی با هدف توجه مسئولان به حوزه انرژی‌های نو، و فرهنگ سازی در این زمینه کردیم.

به گفته معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری این جشنواره از فردا یکشنبه 29 اردیبهشت ماه آغاز و تا روز 30 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

کد خبر 2057317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha