۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۹:۴۸

برگزاری همایشی دیگر توسط میراث فرهنگی/ بزرگداشت شیخ بهایی با 28 روز تاخیر!

برگزاری همایشی دیگر توسط میراث فرهنگی/ بزرگداشت شیخ بهایی با 28 روز تاخیر!

سازمان میراث فرهنگی به دنبال برگزاری همایشها و بزرگداشت های متعدد، قصد دارد 31 اردیبهشت ماه، بزرگداشتی را برای شیخ بهایی با حضور رئیس جمهور برگزار کند این درحالی است که روز شیخ بهایی در تقویم ایرانیان سوم اردیبهشت بود.

به گزارش خبرنگار مهر، روز سوم اردیبهشت در تقویم ایرانیان روز بزرگداشت شیخ بهایی نامگذاری شده است در این روز نهادهای مختلف فرهنگی دولتی و غیر دولتی سعی می کنند با برگزاری برنامه های مختلف یادآور حضور این دانشمند در برهه ای از تاریخ باشند اما سازمان میراث فرهنگی به دنبال برگزاری همایش ها و بزرگداشت های متعدد این بار و پس از برگزاری بزرگداشت فردوسی حکیم در روز 25 اردیبهشت ماه، قصد دارد تا روز 31 اردیبهشت بزرگداشتی را نیز برای شیخ بهایی برگزار کند منتها با 28 روز تاخیر!

در این باره، محمد شريف ملک زاده رئيس سازمان ميراث فرهنگي گفت: 362 پروژه و طرح تا پايان هفته ميراث فرهنگي سال جاري در استانهاي کشور افتتاح و به بهره برداري مي رسد و در جشنواره ملي شيخ بهايي که 31 اردیبهشت ماه برگزار می شود، از آنها رونمايي خواهد شد.

وی، برپايي نمايشگاههاي فرهنگي در سراسر کشور و بهره برداري از 10 موزه مهم را از جمله برنامه هاي اين هفته بر شمرد و خاطر نشان کرد: در اين خصوص موزه هاي باستان شناسي نطنز،‌مردم شناسي محمدآباد، زائر خراسان رضوي، سنگ خوزستان، سنگ و سفال قزوين، مهر و سکه سمنان، پست سيستان،‌فرش گنبد، مردم شناسي آزاد شهر و فاز دوم موزه مينو دشت در استان گلستان گشايش مي يابد. البته اين تعداد موزه تنها بخشي از 362 طرح و پروژه قابل افتتاح در هفته ميراث فرهنگي است. اين پروژه هاي مرمتي و گردشگري علاوه بر600 مسجد افتتاح شده در اوايل ارديبهشت ماه سال جاري است.

همچنین قرار است از برگزیدگان سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این برنامه تجلیل شود.

سازمان میراث فرهنگی اعلام کرد که همايش بزرگداشت شيخ بهايي 31 ارديبهشت ماه از ساعت 16 الي 19 در  سالن اجلاس سران برگزار می شود.

با این حال پیش از این نیز سازمان میراث فرهنگی بزرگداشت فردوسی را در روز 25 اردیبهشت ماه در سالن ورزشگاه آزادی برگزار کرد و در کنار آن جشن ثبت جهانی ردیف های موسیقی را برگزار کرد درحالی که بیشترین موسیقی های پخش شده در این مراسم، موسیقی پاپ بود!

کد خبر 2058628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha