۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۹:۳۳

پیگیری خبر/

گلستان اشکبار حادثه تروریستی سامرا/ جزییات انتقال کاروان 

گلستان اشکبار حادثه تروریستی سامرا/ جزییات انتقال کاروان 

گرگان - خبرگزاری مهر: حادثه تروریستی سه راهی شهر بلد و سامرا، این بار دامن گلستان را گرفت و شماری از عاشقان حسینی این دیار را مجروح و شهید کرد و نگارستان ایران را در ماتم و اندوه فرو برد.

به گزارش خبرنگار مهر، براثر وقوع حادثه تروریستی و انفجار شامگاه دوشنبه در سه راهی شهر بلد و سامرای عراق، 21 نفر از زائران ایرانی عتبات و اهل استان گلستان شهید و زخمی شدند. 

از این تعداد چهارنفر از زائران ایرانی عتبات، به شهادت رسیدند و 17 نفر از زائران ایرانی نیز مجروح شده اند که 12 نفر به صورت سرپایی درمان شده و پنج نفر دربیمارستان بستری هستند.
 
مدیر حج و زیارت گلستان در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در حادثه تروریستی سامرا، چهار زائر گلستانی که از دفتر فدک سیر استان اعزام شدند به درجه رفیع شهادت نایل شدند.
 
مهدی شیخی افزود: حسین طهماسبی روحانی کاروان، یدالله فرضعلی، علی محمد زرد کوهی و نرگس هراتی نژاد شهدای این حادثه تروریستی هستند.
 
وی اظهار داشت: پنج تن از زائران از مجموع 17 زائر آسیب دیده استان در این حادثه، بستری هستند.
 
وی عنوان کرد: علی کیا حسینی مدیر کاروان، حسین ساداتی محمد آبادی، فاطمه ذبیحی، فریدون مشوقی و نرگس احمدی زوار مجروح شده ای هستند که در بیمارستان تحت مداوا هستند و بقیه آسیب دیدگان سرپایی درمان شدند.
 
شیخی گفت: تماسی با نمایندگی حج و زیارت و سازمان حج داشتیم و در حال ارسال مدارک زائران هستیم تا کار انتقال آنان به میهن اسلامی انجام شود.
 
مدیر حج و زیارت گلستان یادآور شد: با توجه به اینکه، اتوبوس آسیب دیده است و گذرنامه های از بین رفته باید مدارک ارسال شود تا برگه عبور برای انتقال زائران صادر و عملیات انتقال مجروحان، زائران و شهدا به میهن اسلامی انجام شود.
 
وی یادآور شد: در همین زمینه روز سه شنبه با فرماندار، بنیاد شهید، نیروی انتظامی و بیمه جلسه مشترکی داریم تا برای پیگیری امور یک تیم تشکیل دهیم.
 
شیخی شمار اعضای کاروان گلستانی را که هفته گذشته به عتبات عالیات اعزام و شامگاه دوشنبه مورد حمله تروریسیتی قرار گرفتند را 36 نفر اعلام کرد و گفت: حال بقیه افراد و اعضای کاروان خوب است.
 
مدیر حج و زیارت گلستان در پاسخ به اینکه چه مدت کار انتقال زائران، مجروحان و شهدای این حادثه تروریستی به استان طول می کشد گفت: در خوشبینانه ترین حالت کار انتقال حدود دو هفته طول می کشد و این فرآیند به دلیل آن است که باید مدارک برای عبور و انتقال تکمیل شود.
 
وی یادآور شد: به عنوان نمونه کار انتقال زائران و شهدای اهل بهشهر مازندران که چندی پیش بر اثر حادثه تروریستی در عراق زخمی و شهید شده بودند، حدود سه هفته طول کشید.
 
مدیر حج و زیارت گلستان یادآور شد: تمام تلاش خود را انجام می دهیم تا هر چه زودتر کار انتقال شهدا و مجروحان به استان انجام شود.
 
وی در زمینه بیمه حادثه دیدگان عملیات تروریستی سامرا گفت: همه اعضای کاروان بیمه هستند و بیمه مکلف به پرداخت غرامت و خسارت خواهد بود.
 
امسال قرار است هشت هزار زائر از گلستان به عتبات عالیات اعزام شوند.
 
کد خبر 2059434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha