۵ خرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۴۱

لزوم اجرای مناظره‌های تخصصی انتخابات توسط مجریان متخصص

لزوم اجرای مناظره‌های تخصصی انتخابات توسط مجریان متخصص

در حالی که عزت‌الله ضرغامی از برگزاری سه مناظره انتخاباتی با موضوعات جداگانه فرهنگی، اقتصادی و سیاسی خبر داده این پرسش طرح می‌شود که آیا این مناظره‌ها را سه مجری متخصص اجرا می‌کند؟

به گزارش خبرنگار مهر، اداره مناظره‌های انتخابات ریاست‌جمهوری که این روزها بحث‌اش بسیار داغ است به خودی خود امری بسیار حساس بوده و نیازمند مجری توانمندی است که توان جهت‌دهی درست به سخنان نامزدها را داشته باشد. این موضوع از آنجایی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که امسال قرار است مناظره‌ها به صورت جمعی با حضور هر هشت نامزد انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود.

از سوی دیگر این موضوع مورد توجه قرار می‌گیرد که امسال مناظره‌ها در سه موضوع جداگانه و با محوریت فرهنگ،‌ اقتصاد و سیاست روی آنتن می‌رود که این امر آن هم درباره این مورد حساس نیازمند سخت گیری و دقت فراوان برای انتخاب مجری است.

همین چند وقت پیش بود که مجری برنامه "زاویه" اعلام کرد در این برنامه تصمیم گرفته‌اند در موضوعاتی که به غیرتخصص او برمی‌گردد از مجریان دیگری استفاده کنند چرا که هدفشان پروپاگاندا و صرفا جذب مخاطب نیست، بنابراین انتظار می‌رود رسانه ملی نیز برای حساس‌ترین برنامه خود که می‌تواند نتیجه سرنوشت‌سازی داشته باشد، بهترین تصمیم را گرفته و افراد متخصصی را برای اجرای مناظره‌ها به کار بگیرد.

قطعا یک مجری نه تنها در مناظره بلکه در برنامه‌های ساده تر نیز علاوه بر توانایی صرف هدایت برنامه و مهمانان آن، باید در زمینه موضوع مورد بحث تخصص داشته باشد و موضوعات کلانی چون سیاست، فرهنگ و اقتصاد نیز به اقتضای گستردگی و شاخه‌های فراوان نیازمند سه مجری منحصر به فرد برای بهترین نحو اجرای مناظره‌ها است.

با اینکه رسانه ملی تنها یکی از مجریان انتخاباتی خود -حسن عابدینی- را رو کرده است اما این امید وجود دارد که در جمع بندی‌های مسئولان برای انتخاب مجری مناظره‌ها، آنها به این نتیجه برسند که فرهنگ، اقتصاد و سیاست هر کدام به مجری کارشناس خاص خود نیازمندند.

کد خبر 2063330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha