۵ خرداد ۱۳۹۲، ۱۹:۵۵

در مراسم ذخیره سازی لارو میگو عنوان شد؛

پیش بینی تولید یک میلیون تن محصولات شیلاتی/ ذخیره سازی 9 میلیون قطعه بچه میگو در گلستان

پیش بینی تولید یک میلیون تن محصولات شیلاتی/ ذخیره سازی 9 میلیون قطعه بچه میگو در گلستان

گمیشان - خبرگزاری مهر: معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران گفت: پیش بینی می شود حدود یک میلیون تن تولید محصولات شیلاتی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا رزاقی عصر یکشنبه در مراسم آغاز ذخیره سازی پست لارو میگو در گمیشان، با اشاره به میزان تولید آبزیان در سال های گذشته در کشور، گفت: در سال 90 حدود 735 هزار تن در بخش آبزی پروری و صید و صیادی تولید داشته ایم که این مقدار در سال 91 به 840 هزار تن رسیده است. 

وی اظهار داشت: در استان گلستان بستر بسیار مناسب و خوبی برای تولید میگو فراهم شده است و با توجه به آماده سازی های انجام شده تولید میگو در سالجاری چشمگیر خواهد بود.
 
رازقی با بیان اینکه در سال 90 حدود 8 هزار تن میگو در کشور تولید شده است، تصریح کرد: در سال 91 حدود 10 هزار تن تولید میگو داشته ایم و امسال پیش بینی می شود 15 هزار تن میگو در کشور تولید شود.
 
رئیس سازمان شیلات ایران اظهار امیدواری کرد، در آینده ای نزدیک شاهد توسعه سایت میگوی گمیشان از چهار هزار هکتار به 40 هزار هکتار باشیم.
 
مدیرکل شیلات گلستان از آغاز ذخیره سازی پست لارو میگو در سایت میگوی گمیشان خبر داد و گفت: ذخیره سازی بچه میگو در سالجاری یک ماه زودتر از سال گذشته انجام شده است و در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، شیلات گلستان درصدد است تا شعار مقام معظم رهبری در حوزه شیلات را تحقق بخشد. 
 
ذخیره سازی 9 میلیون قطعه بچه میگو
 
علی پاسندی با بیان اینکه تاکنون 9 میلیون قطعه بچه میگو ذخیره سازی شده است، تصریح کرد: پیش بینی می شود تعداد 40 میلیون قطعه بچه میگو تا پایان دوره ذخیره سازی شود.
 
وی با اشاره به میزان تولید میگو در سال گذشته گفت: در سال گذشته تولید میگو در 6 مزرعه در 120 هکتار مساحت کل و 85 هکتار مساحت مفید انجام شده بود و با ذخیر ه سازی 15.5 میلیون قطعه بچه میگو به میزان 171 تن میگو تولید داشته ایم.
 
مدیرکل شیلات گلستان افزود: امسال پیش بینی می شود 320 هکتار از مزارع سایت میگوی گمیشان با مساحت مفید 240 هکتار برای تولید میگو اختصاص یافته است و به میزان 40 میلیون قطعه بچه میگو ذخیره ساز ی خواهد شد.
 
پاسندی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود امسال بیش از 450 تن میگو تولید شود که این میزان نسبت به سال گذشته حدود سه برابر رشد خواهد داشت.
 
صادرات 171 تن میگو از گلستان
 
به گفته وی، هر 20 کیلوگرم میگو معادل یک بشکه نفت ارزآوری اقتصادی دارد و تولید میگو در استان به عنوان یک درآمد غیرنفتی خوب، موجب رونق اشتغال پایدار در استان می شود.
 
مدیرکل شیلات گفت: در سال گذشته 171 تن میگو در سایت میگوی گمیشان تولید شده است که از این میزان 130 تن صادر شده و هر کیلوگرم میگو به قیمت 5/5 دلار بفروش رسیده است و بیش از 700 هزار دلار ارزش صادراتی داشته است.
 
پاسندی افزود: پیش بینی می شود ارزش اقتصادی میگوی تولید شده در سایت میگوی گمیشان در سالجاری به بیش از دو میلیون دلار برسد. 
کد خبر 2063578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha