۶ خرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۳۱

رئوفی نژاد:

دغدغه‌های صنعت سرب و روی زنجان رو به کاهش است

دغدغه‌های صنعت سرب و روی زنجان رو به کاهش است

زنجان - خبرگزاری مهر: استاندار زنجان با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان در صنعت سرب و روی، گفت: با اقدامات انجام شده معضلات و دغدغه‌های موجود در صنعت سرب و روی زنجان به میزان قابل توجهی برطرف شده است.

محمد رئوفی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: توجه به بحث نظارت و رعایت استانداردهای لازم، از اولویت‌های ضروری حوزه صنعت به‌ویژه مقوله سرب و روی است.

وی اظهار داشت: در همین راستا به دلیل عدم رعایت برخی از مسایل در گذشته، دغدغه‌هایی به‌ویژه در زمینه محیط‌ زیست برای واحدهای سرب و روی زنجان به وجود آمد که با اهتمام به همه موارد

زیست‌محیطی، امروز شاهد این هستیم که از صنعت سرب و روی زنجان بعد از 25 سال به عنوان صنعت سبز یاد می‌شود که این مهم در گذشته به هیچ وجه وجود نداشت.

استاندار زنجان گفت: با بهره‌برداری از کارخانه کنسانتره سرب و روی و فرآوری پسماندهای شهرک صنعتی روی به خاک معمولی، طی دو سال آینده معضلات مربوط در این بخش برطرف می‌شود.

رئوفی نژاد تصریح کرد: خاک استحصالی از این کارخانه قابلیت استفاده در مصالح ساختمانی را داشته و به لحاظ زیست محیطی مشکلی ندارد و از طرفی، مهم‌ترین دغدغه مردم استان زنجان آلودگی‌های مربوط به سرب و روی و وجود پسماندهای قابل توجه در این بخش بود که با اقداماتی، این دغدغه نیز مرتفع شد.

وی تاکید کرد: اعتبارات مربوط به واحدهای قابل افتتاح و یا کلنگ‌زنی شده در زمینه صنعت سرب و روی استان بالغ بر 1600 میلیارد ریال بوده و در این خصوص برای 800 نفر شغل ایجاد شده است.

استاندار زنجان گفت: رعایت اصول ایمنی، به‌کارگیری تکنولوژی‌های به روز و استانداردسازی واحدهای سرب و روی در زنجان، از جمله اقداماتی است که با هدف کاهش آلودگی‌ها در این بخش حاصل شده است.

کد خبر 2063887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha