۶ خرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۴۳

داستان زندگی شهید علی هاشمی در «مجنون هور» مکتوب شد

داستان زندگی شهید علی هاشمی در «مجنون هور» مکتوب شد

محمدعلی آقامیرزایی زندگی داستانی سردار شهید علی هاشمی را در قالب کتاب «مجنون هور» برای نوجوانان تدوین و به سوره مهر تحویل داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی آقا میرزایی درباره این کتاب گفت: «مجنون هور»، 10 فراز داستانی از زندگی شهید علی هاشمی فرمانده قرارگاه سری نصرت و از فرماندهان خوشنام و دلیر دوران جنگ تحمیلی است که به عنوان یکی دیگر از مجموعه «قصه فرماندهان» از سوی سوره مهر منتشر می‌شود.

وی گفت: سعی کردم در 10 فصل این کتاب، برش‌هایی از زندگی علی هاشمی از کودکی تا مفقودالاثر شدن و سپس پیدا شدن او بعد از 20 سال را انتخاب و در قالب داستان برای مخاطبان نوجوان و جوان به تصویر بکشم.

این نویسنده ادامه داد: تمام سعی‌ام این بود که بتوانم کار جوری باشد که مخاطب با خواندن این اثر همذات پنداری خوبی با شخصیت داستان کند.

سردار علی هاشمی سال ۱۳۴۰ در اهواز متولد شد. با شروع جنگ تحمیلی ارتش متجاوز صدام علیه ایران، تیپ ۳۷ نور را در جنوب کشور تشکیل داد و پس از عملیات بیت‌المقدس، سپاه بستان و هویزه را تأسیس کرد. وی پس از تشکیل قرارگاه سری «نصرت» و با ارایه طرح کلی عملیات‌های خیبر و بدر، مسئولیت سپاه ششم امام جعفر صادق‌ (ع) را عهده‌دار شد که حاصل آن سازماندهی  ۱۳یگان رزمی و پشتیبانی در استان خوزستان بود. سردار علی هاشمی، تیرماه سال ۱۳۶۷ در جزیره مجنون به شهادت رسید.

از محمدعلی آقامیرزایی پیش از این «قله فریاد»؛ داستان زندگی سردار شهید ذبیح الله عاصی‌زاده از مجموعه قصه فرماندهان منتشر شده است.

کد خبر 2064020

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha