۷ خرداد ۱۳۹۲، ۱۶:۴۰

در آغاز دومین سال مجلس در دوره نهم؛

هیات رئیسه جدید مجلس سوگند یاد کرد

هیات رئیسه جدید مجلس سوگند یاد کرد

اعضای هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی پس از برگزاری انتخابات هیات رئیسه در آغاز سال دوم دوره نهم مراسم تحلیف را در صحن مجلس به جای آوردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر  اعضای هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در سال دوم دوره نهم مجلس در جلسه نوبت عصر روز سه شنبه مراسم تحلیف را به جای آوردند.

متن سوگندنامه اعضای هیات رئیسه جدید مجلس شورای اسلامی به این شرح است:

من به عنوان عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در برابر قرآن مجید به خداوند قادر متعال سوگند یاد می کنم که حداکثر توان خود را برای اجرای آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با مراعات بی طرفی کامل در انجام وظایف به کار گیریم و از هرگونه اقدام مخالف آئین نامه اجتناب نمایم.

اعضای هیات رئیسه پس از قرائت سوگند از تریبون مجلس متن سوگندنامه های خود را امضا کردند.

در انتخابات هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی لاریجانی به عنوان رئیس مجلس در سمت خود ابقا شد همچنین محمد حسن ابوترابی فرد و محمدرضا باهنر نیز در سمت های نواب رئیسی ابقا شدند.

در این انتخابات سید شریف حسینی نماینده اهواز، محمد آشوری نماینده فومن و عبدالرضا مصری نماینده کرمانشاه نیز به عنوان ناظران هیات رئیسه انتخاب شدند که البته این سه نماینده در سال اول نیز در همین سمت حضور داشتند.

نمایندگان مجلس در این انتخابات حسین فرهنگی را با 87 رای ، شاهین محمد صادقی با 167 رای ، حسین سبحانی نیا با 158 رای ، محمد دهقان با 154 رای و علیرضا منادی با 147 رای و ضرغام صادقی را با 142 رای به عنوان دبیران هیات رئیسه انتخاب کردند.

به گزارش مهر احمدرضا دستغیب نماینده شیراز نیز کاندیدای سمت دبیری بود اما از آنجایی که مانند ضرغام صادقی 142 رای به دست آورده بود هیات رئیسه برای انتخاب دبیر  بین این دو به مشکل برخورد اما دستغیب در نهایت به احترام جانبازی و سن ضرغام صادقی کنار کشید. بنابراین ضرغام صادقی به هیات رئیسه راه یافت.

بنابر این انتخابات اعضای هیات رئیسه بجز جواد جهانگیرزاده در هیات رئیسه مجلس ابقا شدند.

کد خبر 2065158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha