۸ خرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۲۰

برای لیگهای فصل 93- 1392/

شرايط سني بازيکنان رده های پايه فوتبال قم اعلام شد / با متخلفین برخورد می شود

شرايط سني بازيکنان رده های پايه فوتبال قم اعلام شد / با متخلفین برخورد می شود

قم - خبرگزاری مهر: شرایط سنی بازیکنان شاغل در رده های پایه فوتبال باشگاه های استان قم اعلام شد تا از تخلف در استفاده از بازیکنان صغر سنی جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از معظلات فوتبال کشورمان همواره موضوع استفاده از بازیکنان صغر سنی در تیم های مختلف است و حتی در تیم ملی کشورمان نیز این اتفاق رخ داده و به محرومیت بازیکن و فوتبال کشورمان نیز انجامیده است.

با اینکه مسئولان تیم ها اعزام از مدیران، سرپرستان و مربیان آنها و به خصوص خود فوتبالیست می داند که با شناسنامه تقلبی بازی کردن و دست کاری در سن واقعی از نظر شرعی مشکل دارد ولی بارها در فوتبال کشورمان و شاید هم قم شاهد این اتفاق بوده ایم.

استفاده از بازیکنان صغرسنی مشکلی بزرگ در فوتبال ایران

استفاده از بازیکنان صغرسنی مشکلی بزرگ در فوتبال کشورمان به شمار می رود و بسیاری از تیم ها با دست بردن در شناسنامه بازیکنان و همچنین جایگزین کردن یک بازیکن به جای فوتبالیست دیگر، از وی با سن بالا در تیم رده سنی پائین تر بهره می برند تا به اهداف کوتاه مدت خود که اعم از صعود، قهرمانی و ارتقای جایگاه و موقعیت است دست یابند.

به همین منظور در سطح کشور فدراسیون فوتبال و در سطح استان ها هیئت های فوتبال در سال جاری به شکلی برنامه ریزی کرده اند که با این معظل فوتبال مقابله شده و فوتبال عاری از نادرستی ها به شکل واقعی و پاک مسیر خود را به پیش برود.

هیئت فوتبال استان قم در همین راستا شرايط سني بازيکنان رده هاي سني پايه در فصل 93- 1392 فوتبال باشگاه های استان قم را اعلام کرد تا باشگاه های فعال و شاغل در لیگ های رده های سنی پایه فوتبال قم حجت هیئت فوتبال را برای جلوگیری از تخلفات احتمالی بر خود تمام شده بدانند.

رقابت تیم های پایه فوتبال قم در مسابقات لیگ و قهرمانی استان

برای رقابت تیم های پایه فوتبال قم در مسابقات لیگ و قهرمانی استان بدین ترتیب بازیکنان رده سنی امید زیر 21 سال باید متولدین بالای یازدهم دی ماه سال 1371 باشند در حالی که بازیکنان رده سنی جوانان زیر 19 سال متولید یازدهم دی ماه سال 1373 و بازیکنان نوجوانان زیر 16 سال متولدین یازدهم دی ماه سال 1376 به بالا هستند.

در رده سنی نونهالان زير 14 سال تنها بازیکنان متولد یازدهم دی ماه سال 1378 حق بازی کردن دارند، ضمن اینکه در رده سنی نونهالان زیر 13 سال، باشگاه های قمی موظف به جذب فوتبالیست های متولد یازدهم دی ماه سال 1379 خواهند بود.

فوتبالیست های رده سنی نونهالان زیر 12 سال باید متولد یازدهم دی ماه سال 1380 به بالا باشند در حالی که در رده سنی زیر 11 سال نونهالان بازیکنان متولد یازدهم دی ماه سال 1381 و در رده سنی نونهالان زیر 19 سال بازیکنان متولد یازدهم دی ماه سال 1382 حق عضویت در تیم های باشگاهی را دارند و در صورت تخلف با باشگاه های متخلف برخورد قانونی صورت می گیرد.
 

کد خبر 2065851

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha