۱۰ خرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۲۷

هماهنگ سازی سیستم عامل بومی با رایانش ابری/ آغاز فاز دوم "زمین"

هماهنگ سازی سیستم عامل بومی با رایانش ابری/ آغاز فاز دوم "زمین"

فاز دوم سیستم عامل بومی "زمین" با هدف هماهنگ سازی این سیستم عامل با فناوری رایانش ابری و نیز اجرای طراحی سیستم عامل دسک تاپ اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، با پایان فاز اول سیستم عامل زمین در اردیبهشت ماه 92 ، اعضای تیم پروژه خود را برای هماهنگ سازی زمین با رایانش ابری و نیز آغاز طراحی سیستم عامل دسک تاپ آماده می کنند.

پروژه سیستم عامل "زمین" در چند فاز طراحی و تولید شده که فاز صفر آن اوایل سال 90 به اتمام رسید و شامل مطالعات، اولویت بندی ها و ایجاد گروه پژوهشی "توسعه نرم افزار" در پژوهشکده فناوری اطلاعات بود؛ در همین حال تابستان 90 فاز 1 این پروژه آغاز شد که براساس زمان بندی مدنظر باید تا اردیبهشت 92 به اتمام می رسید که هم اکنون این فاز به اتمام رسیده و در چند مرکز به صورت پایلوت در حال اجرا است.

فاز دوم پروژه سیستم عامل بومی زمین طبق برنامه قرار است از ابتدای تابستان امسال شروع شود؛ در این فاز تلاش می شود این سیستم عامل با کمترین هزینه دولتی و بیشترین سرمایه گذاری بخش خصوصی به انجام برسد و پژوهشکده فناوری اطلاعات پژوهشگاه فضای مجازی اعلام کرده که در آینده نزدیک فراخوانی برای نگهداری و توسعه زمین انجام خواهد داد.

در همین حال طراحی سیستم عامل دسک تاپ نیز در فاز دوم این پروژه انجام خواهد شد.

به گزارش مهر، سیستم عامل "زمین" که به صورت توسعه اکوسیستمی رشد داده شده سرویس های زیادی از جمله آموزش، خدمات و كانالهاي عرضه را دركنار هم دارد.

برای استفاده محصولات زمين سايت market.xamin.ir در اختیار کاربران قرار گرفته است.

کد خبر 2066094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha