۱۱ خرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۱۰

برترين اپراتورهاي اينترنتي و ماهواره اي/ ارزیابی براساس رضایتمندی کاربران

برترين اپراتورهاي اينترنتي و ماهواره اي/ ارزیابی براساس رضایتمندی کاربران

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی فهرست برترین اپراتورهای اینترنتی و ماهواره ای را براساس شاخص هایی همچون رضایتمندی کاربران و نیز عملکرد شبکه ها تا پایان سال 1391 اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در راستاي حمايت از كاربران و اپراتورها و بر اساس آخرين روشهاي مديريتي و علمي به صورت سالانه اقدام به ارزيابي و رتبه بندي اپراتورها کرده که از آثار مهم اين رويكرد نوين نظارتي، توسعه كيفي و كمي خدمات از طريق ايجاد فضاي رقابتي سالم عنوان شده است.

در اين ارزيابي اپراتورهاي اینترنتی - PAP- و ماهواره ای -SAP  - براساس الگوي ارزيابي برگرفته از مدل هاي تعالي سازماني ( EFQM ) و جايزه ملي كيفيت ايران (INQA) مورد بررسی قرار گرفته است.

این ارزیابی با بهره گيري از منطق رادار در چهار محور رضايت مندي كاربران و مشتريان با لحاظ کردن كيفيت سرويس، قانون مداري و توسعه فرهنگ و ادبيات رگولاتوري، انجام تعهدات توسعه و اجراء و عملكرد شبكه مورد سنجش قرار گرفته که بيشترين شاخصها در محور رضايتمندي مشتريان بوده است.

رتبه بندی انجام شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از دارندگان پروانه خدمات ماهواره ای نشان می دهد که شركت ارتباطات ماهواره اي سامان، شرکت پارس ارتباطات، آرین ماهواره، عصر ارتباطات بین الملل پارس کار، توسعه ارتباطات فراست و ایران سولار و فن آوا ماهواره به ترتیب رتبه های اول تا ششم را کسب کرده اند.

جدول رتبه بندي دارندگان پروانه (SAP)

رتبه  نام اپراتور SAP
1  شركت ارتباطات ماهواره اي سامان
2  شركت پارس ارتباطات
3  شركت آرين ماهواره
4  شركت عصر ارتباطات بين الملل پارس كار
5  شركت توسعه ارتباطات فراست
 شركت ايران سولار
6  شركت فن آوا ماهواره

در همین حال ارزیابی انجام شده از دارندگان پروانه خدمات اینترنت پرسرعت نیز حاکی از آن است که دو شرکت آریا رسانه تدبیر – شاتل- و پارسان لین ارتباطات – پارس آنلاین- رتبه اول این بخش را به دست آورده اند. در این ارزیابی شرکتهای انتقال داده های آسیاتک، پيشگامان توسعه ارتباطات، ندا گستر صبا، داده پردازي فن آوا و انتقال داده های رهام داتک، داده گستر عصر نوین، مخابرات ایران و عصر انتقال داده ها در مکان های دوم تا هشتم قرار گرفته اند.

جدول رتبه بندي دارندگان پروانه (PAP)

رتبه  نام اپراتور PAP
1 شركت آريا رسانه تدبير (شاتل)
شركت پارسان لين ارتباطات
2 شركت انتقال داده هاي آسيا تك
3 شركت پيشگامان توسعه ارتباطات
4 شركت ندا گستر صبا
5 شركت داده پردازي فن آوا
شركت انتقال داده هاي رهام داتك
6 شركت داده گستر عصر نوين
7 شركت مخابرات ايران
8 شركت عصر انتقال داده ها


به گزارش مهر، از برجسته ترين نتايج اين ارزيابي مي توان به افزايش آگاهي كاربران نهايي براي انتخاب و يا تغيير اپراتور سرويس دهنده خود اشاره كرد.

براین اساس اعتبار اين رتبه بندي به مدت يكسال تا تاريخ 27 ارديبهشت ماه 1393 است و دارندگان پروانه مي توانند از آن فقط با تصريح رتبه دريافتي و اعلام تاريخ اعتبار در تبليغات خود استفاده کنند.

کد خبر 2066981

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha