۱۲ خرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۵۴

امیر نادری داور جشنواره فیلم" کوتاه- کوتاه" ژاپن شد

امیر نادری داور جشنواره فیلم" کوتاه- کوتاه" ژاپن شد

امیر نادری فیلمساز سینمای ایران یکی از اعضای هیات داوری جشنواره فیلم "کوتاه - کوتاه" آسیا در ژاپن شد و قرار است در این جشنواره فیلم "کورسو" به کارگردانی امید عبداللهی به عنوان نماینده سینمای ایران نمایش داده شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، فیلم کوتاه داستانی "کورسو" از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی امید عبداللهی، در بخش مسابقه سینمای آسیا جشنواره بین المللی "کوتاه کوتاه" ژاپن که یکی از مسیرهای معرفی به آکادمی "اسکار" است، به نمایش درخواهد آمد.  

در این دوره از جشنواره بین المللی "کوتاه – کوتاه" ژاپن که از روز سه‌شنبه آغاز می شود، 81 فیلم برای نمایش و رقابت در بخش های رسمی جشنواره انتخاب شده‌اند. امیر نادری فیلمساز نامی سینمای ایران نیز یکی از اعضای هیات داوری این جشنواره معتبر فیلم کوتاه آسیا است.

این جشنواره در سه بخش رسمی بهترین فیلم کوتاه بین‌الملل، بهترین فیلم کوتاه آسیایی و بهترین فیلم کوتاه ژاپنی و همچنین جایزه ویژه تماشاگران برگزار می شود و برندگان "جایزه بزرگ" جشنواره در هر بخش، به آکادمی اسکار معرفی خواهند شد.

در پانزدهمین دوره این جشنواره که در شهر "توکیو" ژاپن گشایش می یابد، فیلم کوتاه داستانی "کورسو" در بخش "مسابقه بین الملل" آسیا، با 16 فیلم کوتاه دیگر برای کسب جایزه بزرگ و جایزه ویژه تماشاگران، به رقابت خواهد پرداخت.

جشنواره بین المللی فیلم "کوتاه کوتاه" ژاپن، از سال 1999 و با هدف پشتیبانی از فیلمسازان جوان سراسر دنیا تاسیس شده است و هم اکنون به عنوان یکی از جشنواره های معتبر فیلم کوتاه در قاره آسیا شناخته می شود.   

کد خبر 2068532

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha