۱۳ خرداد ۱۳۹۲، ۱۷:۴۴

انتخابات 92 در آئینه رسانه‌ها؛

پیام سیاسی یک رستوران/ آخرین نتایج نظرسنجی‌های انتخاباتی

پیام سیاسی یک رستوران/ آخرین نتایج نظرسنجی‌های انتخاباتی

از مهمترین اخبار انتخاباتی امروز می‌توان به پیام سیاسی یک رستوران در آستانه انتخابات، اظهارات ضد انقلاب درباره هاشمی ، آخرین نظرسنجی های انتخاباتی و تغییر برنامه مناظره های انتخاباتی اشاره کرد .

به گزارش خبرگزاری مهر، کمتر از دوهفته تا یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است و این در حالی است که اخبار موثق و غیر موثق حول این انتخابات و کاندیداهای احتمالی آن هر روز در رسانه های کشور منتشر می شود. خبرگزاری مهر برخی از مهمترین این اخبار را به صورت روزانه منتشر می کند.

پیام سیاسی یک رستوران در آستانه انتخابات

فارس: با نزدیک شدن به ایام انتخابات و تاکید عناصر ضد انقلاب مبنی براینکه شعبده دیگری در راه است یک رستوران زنجیره‌ای در اقدامی عجیب در فیش‌های صادره خود برای مشتریان در بخش کلام بزرگان جمله ای را به نقل از <ارد بزرگ> مبنی براینکه <انتخابات مکان شعبده بازی دیوان سالاران نیست> یادآور می‌شود میرحسین موسوی نامزد شکست خورده انتخابات دهم ریاست جمهوری در اولین بیانیه خود پس از اعلام نتایج از سوی دستگاه‌های مربوطه از واژه ((شعبده بازی دست اندرکاران انتخابات و صدا و سیما)) استفاده کرده بود.

کوهکن: احمدی‌نژاد ازحامیان جلیلی است

خانه ملت : محسن کوهکن در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت٬ درباره آرایش سیاسی انتخابات ریاست جمهوری و رقابت نامزدها با یکدیگر گفت : معتقدم سه جریان در صحنه انتخابات یازدهم شکل گرفته است. اولین جریان، طیف اصولگرایی است که به دو شاخه معتدل و رادیکال تقسیم می‌شود. اصولگرایان معتدل با حضور ولایتی، حدادعادل، قالیباف و رضایی در میدان رقابت دچار تکثر شدند و مشخص هم نیست با رایزنی به شخص واحد برسند. سلیقه دوم در طیف اصولگرایی  به تفکرات رادیکالی جبهه پایداری بازمی‌گردد که نهایتاً دولت نیز در حمایت از جلیلی با این جبهه همراه شد. قطب دوم اصلاح طلبان هستند که عارف را نماینده خود می‌دانند.

وی افزود : نامزدهای مستقل نیز ضلع سوم، معادلات انتخاباتی را تشکیل می‌دهند؛ آقای غرضی در زمانی هم که وزیر بود اعلام کرد که به هیچ جریان سیاسی وابستگی ندارد و امروز نیز با همان رویکرد وارد عرصه شده است اما دکتر حسن روحانی که برخی او را اصلاح‌طلب می‌دانند- چنین گرایش سیاسی ندارد، من معتقدم او یک روحانی روشنفکر است و سابقه عملکردش در مجلس شورای اسلامی نشان می‌دهد جایگاه وی در اردوگاه اصولگرایان تعریف می‌شود، همچنان که خود وی نیز بیان کرده که با جریان تند اصولگرایی و اصلاح‌طلبی زاویه دارد و به نوعی رویه اعتدال را پیش گرفته است.

باید هاشمی را تبدیل به منتظری می‌کردیم

فارس: اخیراً شبکه‌های ضد انقلاب که در پی تمکین هاشمی رفسنجانی نسبت به رای شورای نگهبان رویه فحاشی نسبت به وی را در دستور کار خود قرار داده مدعی شده است تاکنون فرصت سوزی زیادی داشتیم؛ اگر بادقت و برنامه حرکت می‌کردیم می‌توانستیم از ظرفیت هاشمی به عنوان یک منتظری دیگر استفاده کنیم.

نماینده دادستان در کمیسیون بررسی تبلیغات: سئوالات تستي و پخش تصاوير از مناظره ها حذف شد

مهر: نماینده دادستان کل کشور در کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام كرد: مجموعه سئوالات تستي، نقطه اي و پخش تصاوير در مناظره هاي انتخاباتي كانديداها حذف و روش جديدي جايگزين شد.

ناصر سراج افزود: روش جديدي براي مناظره ها تعيين شده كه توسط صدا و سيما اعلام خواهد شد. همچنين تمامي خواسته هاي كانديداها هم اعمال شده است.

عسگراولادی: هاشمی امین رهبری است و باید فراجناحی باشد

ایسنا: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به سوالی درباره اظهارات زیبا کلام در مورد هاشمی رفسنجانی که گفته بود هاشمی در حال تبدیل به اپوزیسیون است، گفت: متاسفم از این دست اظهارات، آن هم در آستانه 15 خرداد. متهم کردن یکی از فرزندان انقلاب و پدیدآورندگان 15 خرداد به اپوزیسیون.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: آقای زیبا کلام که نام اش صادق و کلامش باید زیبا باشد، نباید تنش آفرین و موهن موضع بگیرد.آقای زیبا کلام به دلیل این اهانت به آقای هاشمی باید از ایشان عذرخواهی کند.آیت الله هاشمی رفسنجانی امین مقام معظم رهبری و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند و از استوانه های نظام جمهوری اسلامی می باشند. ایشان تلاش داشته و دارند که همانند امام (ره) و مقام معظم رهبری و بزرگان نظام فرا جناحی موضع داشته باشند و خود را در محدوده جناح ها محدود نمی کنند.

قالیباف همچنان در صدر نظرسنجی ها

تبیان: بر اساس یک نظرسنجی در فضای مجازی که بیش از 22 هزار نفر در آن ثبت نام و شرکت کرده اند، محمدباقر قالیباف همچنان در صدر نظرات مردمی برای تصدی کرسی ریاست جمهوری قرار دارد.

همچنین سعید جلیلی، علی اکبر ولایتی، حسن روحانی، محسن رضایی، محمدرضا عارف، غلامعلی حداد عادل و محمدرضا غرضی در رتبه های بعدی این نظر سنجی که جدول آن در ادامه می آید، قرار گرفته اند.

محمدباقر قالیباف

34.18 %

   

سعید جلیلی

27.31 %

علی اکبر ولایتی

11.77 %

حسن روحانی

9.48 %

محسن رضایی

7.95 %

محمدرضا عارف

6.55 %

غلامعلی حداد عادل

1.54 %

محمد غرضی

1.22 %
 
کد خبر 2069413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha