۱۵ خرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۴۲

قتلگاه شهدای 15 خرداد گلباران شد

قتلگاه شهدای 15 خرداد گلباران شد

قرچک - خبرگزاری مهر: پل باقرآباد قرچک، قتلگاه شهدای 15 خرداد 1342 شهرستانهای پیشوا و ورامین با حضور گسترده مردم گلباران شد.

به گزارش خبرنگار مهر، گلباران قتلگاه شهدای 15 خرداد 1342 در فضایی معنوی شامگاه سه شنبه با حضور حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی امام جمعه قرچک، حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستانهای استان تهران، سید جمال جلیلی سرپرست فرمانداری شهرستان ورامین، رضا ریاحی فرماندار قرچک و عبدالعلی قاسمپور شهردار قرچک  و جمعی از مسئولان شهرستان و خانواده های معظم شهدای قیام خونین 15 خرداد 42 در محل شهادت قیام کنندگان برگزار شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستانهای استان تهران در این مراسم گفت: نشان غالب در 15 خرداد 42 شهرستانهای ورامین و پیشوا کفن بود و کفن پوشان ما در آن سال پ به جنگ دشمنان اسلام و ولایت رفتند.

حجت الاسلام سید محسن محمودی ادامه داد: اتفاقی که در روستای محمد آباد عربها، پیشوا، ورامین و باقرآباد افتاد در تمام تاریخ بی نظیر است و تنها در کربلای حسینی می توان نمونه آن را دید.

وی بیان داشت: شهدای 15 خرداد شاگردان مکتب سیدالشهدا(ع) هستند، چراکه عزادار سیدالشهدا(ع) بودند؛ آنها در راه سیدالشهدا(ع) و دفاع از اسلام ناب محمدی(ص) از جان خود گذشتند و نشان دادند که به راستی پیرو اسلام و ولایت هستند.

پل باقرآباد حرفهای بسیاری دارد

امام جمعه موقت ورامین افزود: پل باقرآباد حرفهای بسیاری دارد، اگر این پل زبان داشت حرفهای بسیاری می زد و از رشادتها و مردانگی بزرگمردان این دیار حکایت می کرد.

وی تصریح کرد: این ایستادگی و رشادت شهدا و قیام کنندگان 15 خرداد 42 فقط برای دفاع از ولایت و مرجعیت دینی و اسلامی بود و شهدای 15 خرداد با این اعتقادات، کفن پوشیدند و به استقبال شهادت رفتند و نتیجه این حرکت معنوی آنها، امروز نمایان است.

حجت الاسلام محمودی افزود: امروز بعد از گذشت نیم قرن، هنوز مسئولان و مردم در محل شهادت آنها حضور می یابند تا با آرمانهای آنان تجدید میثاق کرده و اعلام کنند که غربت شهدای این قیام حماسی، تبدیل به عزت شده است.

کد خبر 2069931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha