۱۸ خرداد ۱۳۹۲، ۱۹:۴۸

مرادی بیناباج خبرداد:

چهارمين سالانه جشنواره سراسري کاريکاتور در خراسان شمالي برگزار مي‌شود

چهارمين سالانه جشنواره سراسري کاريکاتور در خراسان شمالي برگزار مي‌شود

بجنورد - خبرگزاری مهر: رئیس حوزه هنری خراسان شمالی از برگزاری چهارمين سالانه جشنواره سراسري کاريکاتور از سوي این واحد هنری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ميثم مرادي بيناباج گفت: با اشاره به برگزاري موفق سه دوره جشنواره سراسری کاريکاتور، با هدف جريان سازي در عرصه کارتون و کاريکاتور کشور، اين دوره با تغيير در ساختار جشنواره در دو بخش موضوعي و آزاد برگزار خواهد شد.

وی افزود: بخش اصلی یا موضوعی جشنواره امسال، ذیل عنوان "زندگي شيرين" با موضوعات مرتبط با نهاد خانواده برگزار خواهد شد و بخش آزاد نیز با هدف افزایش مشارکت طیف وسیعتری از علاقمندان حضور در جشنواره به فراخوان این دوره اضافه شده است.

مرادی بیناباج با اشاره به برگزاري جشنواره کاريکاتور در سالهاي گذشته و استقبال خوب هنرمندان و رشد قابل توجه آثار رسيده به جشنواره‌ها گفت: به گفته استادان اين رشته و داوران دوره‌های پیشین، جشنواره کاريکاتور حوزه هنري خراسان شمالی، جايگاه تأثیرگذاری را در مقایسه با سایر جشنواره‌هاي سراسری در سطح کشور پيدا کرده است.

وی تصریح کرد: انتخاب جشنواره سال گذشته نیز به عنوان دومين جشنواره برتر سال کشور، از سوي نشست 7 آوريل و انجمن کارتونيست‌هاي تبريز نشان دهنده اعتباری است که این جشنواره در بین هنرمندان به دست آورده است.

مرادی بیناباج با بیان اینکه دلیل این مهم علاوه بر استمرار در برگزاری جشنواره که برای آن اعتبار آفرین است؛ افزود: برگزاری کارگاه  تخصصی و موضوعی کاریکاتور در سومین سالانه آن با دعوت از هنرمندان سراسر کشور به مرکز خراسان شمالی بود که با استقبال خوب هنرمندان مواجه شد.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی هدف از برگزاری این کارگاه را علاوه بر تعامل و تبادل نظر بین هنرمندان، مطالعه و بررسی آخرین وضعیت کارتون جهان و کشور و همچنین تمرکز بر روی موضوع جشنواره و خلق اثر پیرامون آن، عنوان کرد.

وي یاد آور شد: نحوه شرکت علاقمندان در جشنواره، زمان برگزاري و مهلت ارسال آثار، طی روزهای آينده از طريق انتشار فراخوان در پایگاه اینترنتی حوزه هنری خراسان شمالی به نشانی www.artbojnourd.ir  اعلام خواهد شد.

کد خبر 2071679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha