۱۹ خرداد ۱۳۹۲، ۲۳:۰۶

روحانی در ساری:

همان راهی که هاشمی و خاتمی رفتند می روم/ در این دوره رهبری و دین هم مظلوم شدند

همان راهی که هاشمی و خاتمی رفتند می روم/ در این دوره رهبری و دین هم مظلوم شدند

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خطاب به هواداران گفت: گمان نکنید این تنها شما هستید که مظلوم شدید، باور کنید رهبری هم مظلوم شد دین و ایران هم مظلوم شد و همه این ها به خاطر بی تدبیری است. اگر تدبیر داشته باشیم و از مدیران و کارشناسان استفاده کنیم نیاز ندارد که پشت تقدسات خود را پنهان کنیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به مازندران  حجت الاسلام حسن روحانی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شامگاه یکشنبه در سفر انتخاباتی خود در ساری با حضور در مسجد جامع این شهر سخنرانی کرد.

وی در ابتدای سخنان خود خطاب به جوانان گفت: جوانان عزیز امروز در برابر احساسات شما شرمگینم. این همه لطف و محبت، این همه صفا و صمیمیت مازندران را دیده بودم اما نه با این همه شور.

روحانی ادامه داد: من می فهمم شما با فریاد و شورتان به من چه می گویید اگر هم نمی گفتید "رای ما را نگه دار" می فهمیدم.

اشاره روحانی به شعار جمعیت حاضر در مسجد جامع بود که روحانی را خطاب کردند "روحانی، روحانی رای ما را نگه دار".

 روحانی ادامه داد: جوانان عزیز غیوران خطه شمال هیچ کس قادر نیست رای شما را تغییر دهد. همه 24 خرداد پای صندوق آراء خواهیم رفت دیگر نخواهیم گذاشت خود سری پیروز شود. ما اعتدال و میانه روی را پیروز خواهیم کرد.

بخشی از حاضران پس از این سخن روحانی شعار الله اکبر سر دادند.

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: اگر بار مسئولیت بر دوش من قرار گرفت من آزادی ای که مورد نظر ملت بزرگ ایران است در چارچوب قانون اساسی به این جمعیت و جامعه بازخواهم گرداند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اگر ملت بزرگ ایران مصلحت دید و بار مسئولیت اجرا بر دوش من قرار گرفت اتحاد و وحدت را به این کشور بر میگردانم.

در این لحظه حاضران شعار دادند "آزادی، اندیشه حق مسلم ماست" و روحانی نیز ادامه داد: بی تردید آزادی فکر، اندیشه بیان و انتقاد حق همه ماست.

این کاندیدای ریاست جمهوری افزود: من همان راهی که هاشمی و خاتمی رفتند می روم. در شرایط پس از جنگ با آن همه سختی و فشار آیت الله هاشمی سازندگی را برای کشور به ارمغان آورد و حجت الاسلام سید محمد خاتمی توسعه سیاسی را برای جامعه ما ارزانی داشت. اگر کسانی می خواهند در جامعه ما شکاف و اختلاف باشد به من رای ندهند من مسیر وحدت و اتحاد را طی می کنم.

وی با بیان این که کشور بزرگ ایران نباید این همه بیکار داشته باشد گفت: در طول هشت سال فقط 500 هزار شغل در کشور ما ایجاد شده است. شان دولت و ملت ایران این نیست ما می توانیم بیکاری را در مرحله اول کاهش و در مرحله بعدی در نرم عادی بین المللی قرار دهیم. این همه مراکز تولید کارخانه، استعداد کشاورزی و جوان تحصیل کرده بیکار، در شان ملت ایران نیست اولین قدم مهار بیکاری است.

بعد از این صحبت روحانی برخی از حاضران شعار "زندانی سیاسی آزاد باید گردد" سر دادند. روحانی سخنانش را ادامه داد و گفت: در مرحله دوم محیط این کشور به جای فاصله و نفاق و افترا باید محیط فعالیت اقتصادی فرهنگی و سیاسی باشد. ما نیازی نداریم فضای این کشور را امنیتی کنیم. جوانان غیور ما حافظ امنیت و جامعه خود هستند و می توانند کشور را در مسیر اهداف ملی قرار دهند. محیط دانشگاه نیازی ندارد که امنیتی باشد در محیط آزاد دانشگاه دانشجویان عزیز ما می دانند چگونه به وظیفه علمی و سیاسی خود عمل کنند. ما باید کشور را از مسیر فعلی که مسیر درد و رنج برای بسیاری از مردم است تغییر دهیم و این شدنی است. همه ما باید در کنار یکدیگر و دست در دست یکدیگر دلسوزی خود را نسبت به ایران و نظام نشان دهیم و این بار، بر دوش شما جوانان عزیز است.

روحانی با بیان اینکه ما می توانیم کشور را در مسیر اعتلا و توسعه قرار دهیم گفت: اگر شرایط جامعه امنیتی نبود آنگاه درب زندان ها را هم باز می کنیم. بخشی از حاضران در مراسم با شنیدن این جمله شعار "الله اکبر" سر دادند.

روحانی ادامه داد: اگر مشارکت مردم فقط در روز 24 خرداد باشد باز هم همان خواهد بود که در گذشته بوده است مشارکت مردم فقط مربوط به 24 خرداد و روز 22 بهمن نباید باشد. اگر دولت بخواهد رقیب مردم باشد وضع همین است. اگر کار به مردم واگذار شود و اگر همه امور قدم به قدم به مردم واگذار شود شرایط این گونه نخواهد بود.

وی با انتقاد از عدم اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی گفت: اگر به آن سیاست ها عمل می شد و کار به مردم واگذار می شد امروز شرایط دیگری داشتیم.

وی افزود: شما بدانید در این کشور خدای نکرده دو مرتبه مسیر گذشته ادامه می یابد اگر شما را مایوس کند، اگر به شما بگویند رئیس جمهور تعیین شده است بنابراین به این حرف ها توجه نکنید این وسوسه شیطانی است. ما می توانیم پای صندوق آراء با رای خود رئیس جمهور یازدهم را تعیین کنیم.

این کاندیدای انتخابات یازدهم ادامه داد: ما باید کاری کنیم که در شرایط آینده مردم ما از محصولات کشاورزی این سرزمین استفاده کننده نه این که با توسعه واردات و حذف تعرفه ها، کشاورزی ایران را تعطیل کنیم. با کمک به کشور می توانیم در بسیاری از محصولات از جمله برنج و مرکبات خودکفا شویم.

روحانی با بیان این که باید امور را به خود مردم واگذار کرد: در تمام امور با مردم انجمن های حرفه ای با نظامات صنفی مشورت خواهد شد. در دولت تدبیر و امید دیگر خود رایی و خود شیفتگی نخواهد بود و همه کارها با مشورت نخبگان استاتید و صاحب نظران انجام خواهد گرفت. در دولت تدبیر و امید در عرصه اجتماعی زنان و مردان برابر خواهند بود. زنان جامعه ما همانند مردان دارای حقوق اجتماعی هستند. کسی با نام اسلام حقوق زنان ما را تضییع نکند. من پشت پرده دین و تقدس پنهان نخواهم شد. اگر مدیریت دولت تدبیر و امید مشکلی داشته باشد با مردم در میان خواهم گذاشت و خواهم گفت نیاز به کمک شما دارد. اگر مدیریت من مشکلی داشته باشد به امام دوازدهم نسبت نخواهم داد.

وی خطاب به جمع گفت: گمان نکنید این تنها شما هستید که مظلوم شدید باور کنید رهبری هم مظلوم شد دین و ایران هم مظلوم شد و همه این ها به خاطر بی تدبیری است. اگر تدبیر داشته باشیم و از مدیران و کارشناسان استفاده کنیم نیاز ندارد که پشت تقدسات خود را پنهان کنیم.

وی با بیان این که روابط سیاسی فعلی را نمی پسندم گفت: برای من قابل قبول نیست که هنوز زائر ایرانی که به عمره می رود در کنار عرب عربستانی به خاطر کاهش ارزش ریالش خجالت بکشد.

روحانی خطاب به دولت مردان گفت: شما قدرت پول ملی را در طول 6 ماه به یک سوم تقلیل دارید باز هم با صدای بلند با مردم حرف می زنید.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ما می توانیم بین تصمیم و تقابل تعامل سازنده را به عنوان سیاست مد نظر قرار دهیم یادتان باشد در چشم انداز 20 ساله تعامل موثر با جهان به عنوان سیاست مصوب ابلاغ شده است. بدانید با تدبیر و منطق می توانیم قدم به قدم تحریم ها را کاهش دهیم. ما می توانیم قدم به قدم در این کشور اخلاق را استوار بخشیم.

وی گفت: 24 خرداد روز سرنوشت است اگر خواهان اعتدال آشتی و صلح و تعامل سازنده با جهان هستید، اگر رونق اقتصادی می خواهید اگر احیای اخلاق را می خواهید پای صندوق آراء بروید و به انتخاب اصلح رای دهید.

بر اساس این گزارش حسن روحانی که سفر انتخاباتی خود به گیلان و مازندران را صبح یک شبنه آغاز کرد در این دو استان مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفت و بیشترین استقبال از وی در شهر ساری بود که مردم علاوه بر حضور چند ساعته در مسجد جامع این شهر و انتظار کشیدن برای حضور روحانی، پس از آن که میکروفون محل برگزاری مراسم در هنگام سخنرانی روحانی با مشکل مواجه شد بیش از 30 دقیقه منتظر ماندند تا شنونده سخنانش باشند.

پس از پایان سخنان روحانی تا ساعت حدود 11 نیز خیابان های ساری نیز از مملو از جمعیت و خودرو بود و خیابان های اطراف مسجد جامع دارای ترافیک شدیدی بود. حاضران مراسم در سخنرانی روحانی، پس از پایان سخنرانی وی تا مسیر طولانی اتوبوس حامل روحانی و همراهانش را بدرقه کردند.

"روحانی، روحانی حمایتت می کنیم" "رای ما روحانی، امیرکبیر ساری" " روحانی، روحانی رای ما را نگه دار" " صل علی محمد بوی خمینی آمد" " امروز حمیات می کنیم جمعه قیامت می کنیم" "یک جهت یک صدا / دولت تدبیر و امید رای ما " " روحانی، عارف ائتلاف ائتلاف" "سلام بر روحانی درود بر خاتمی" از جمله شعار هایی بود که مردم ساری در استقبال و بدرقه روحانی سر دادند. موتور سواران و خودروها نیز اتوبوس حامل روحانی را بدرقه کردند.

در این مراسم سرود یار دبستانی به کرات از سوی حاضران خوانده شد و چند کبوتر که به پاهای آنها روبان های بنفش (رنگ انتخاباتی حسن روحانی) بسته شده بود به پرواز در آمدند.

کد خبر 2072584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha