۲۰ خرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۴۲

«جنگ‌هایی که دنیا را تغییر دادند» ترجمه شد

«جنگ‌هایی که دنیا را تغییر دادند» ترجمه شد

ترجمه کتاب «جنگ‌هایی که دنیا را تغییر دادند» توسط منوچهر پزشک به پایان رسید.

منوچهر پزشک مترجم و محقق در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: چندی پیش ترجمه کتاب «جنگ‌هایی که دنیا را تغییر دادند» نوشته چارلز مسنجر را به پایان رساندم. عنوان اصلی این کتاب The wars that changed the world است.

وی افزود: این کتاب را چندی پیش به نشر ققنوس تحویل دادم، ولی قرار نیست در قالب مجموعه کتاب‌های تاریخ و ملل که این ناشر چاپ می‌کند، منتشر شود، بلکه به تنهایی و مستقل به چاپ خواهد رسید. تا جایی که می‌دانم، کتاب در حال حاضر آخرین مراحل ویراستاری را طی می‌کند و هنوز نسخه نهایی ویراستاری‌ شده‌اش به من برگردانده نشده است. معتقدم گفتمانی که بین مترجم یا نویسنده و ویراستار یک کتاب برپا می‌شود، گفتمان خوبی است، البته به شرطی که ویراستار و طرف مقابلش هر دو دلسوز زبان باشند.

این مترجم در ادامه گفت: «جنگ‌هایی که دنیا را تغییر دادند» نسبت به کتاب‌های تاریخی که نشر ققنوس چاپ می‌کند، مخاطب عام‌تری دارد. این کتاب نوشته یک افسر بازنشسته ارتش انگلستان است که حدود 25 جنگ بزرگ دنیا را در این کتاب گردآوری کرده است. جنگ‌های مورد نظر هم از سال 341 پیش از میلاد شروع می‌شوند و تا اسکندر، جنگ داخلی روم، جنگ مغول‌ها در چین، سقوط قسطنطنیه، جنگ‌های صلیبی، فتح مکزیک به دست اسپانیایی‌ها، فتح هند به دست بابر، جنگ داخلی ژاپن، جنگ 30 ساله اروپا، جنگ‌های استقلال آمریکا و ... پیش می‌آید.

پزشک گفت: متن ترجمه کتاب با پیشگفتار مترجم و نمایه‌های پایان آن، در رایانه من 365 صفحه شده است. همان‌طور که اشاره کردم کتاب آخرین مراحل ویراستاری را طی می‌کند و منتظرم تا نسخه نهایی ویراستاری‌شده آن به دستم برسد.

کد خبر 2072741

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha