۲۷ خرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۱۰

پیرنیاکان در گفتگو با مهر:

استاد شهناز تا ابد در آسمان موسیقی ایران می‌درخشد

استاد شهناز تا ابد در آسمان موسیقی ایران می‌درخشد

نوازنده پیشکسوت تار، نقش استاد جلیل شهناز را نقشی بی بدیل و جریان ساز در عرصه موسیقی ایرانی توصیف کرد که تا ابد در آسمان موسیقی ایران خواهد درخشید.

داریوش پیرنیاکان نوازنده پیشکسوت تار در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جایگاه استاد جلیل شهناز که امروز صبح دار فانی را وداع گفت، بیان کرد: بدون تردید استاد شهناز یکی از تاثیرگذارترین هنرمندان در عرصه نوازندگی تار بود که با شیوه‌ خاصی که در نوازندگی داشت توانست نقش بسیار تاثیرگذاری را در عرصه تارنوازی ایران داشته باشد و حتی نسل بعد را با این شیوه منحصر به فرد و ارزشمند آشنا کند.

وی ادامه داد: من حتم دارم تاثیراتی که استاد شهناز در موسیقی ایرانی داشت همواره در موسیقی ایرانی باقی خواهد ماند و هیچ‌گاه به فراموشی سپرده نخواهد شد زیرا این هنرمند آثار زیادی را از خود بر جای گذاشته که هرکدام می تواند کلاس درسی برای هنرمندان جوان موسیقی و حتی پیشکسوتان این عرصه باشد.

این هنرمند با اشاره به توانایی‌های دیگر استاد شهناز در عرصه نوازندگی و آهنگسازی هم گفت: استاد شهناز علاوه بر توانایی‌هایی که در عرصه نوازندگی و آهنگسازی داشت، هنرمند بسیار پرکاری هم بود که همواره در برنامه‌های مختلف رادیویی، تلویزیونی و اجراهای زنده آثار قابل توجهی را در تمام دستگاه‌های موسیقی ارائه کرد و این نشان‌دهنده توانمندی یک هنرمند است که توانسته این چنین در آسمان موسیقی ایران بدرخشد و من حتم دارم این درخشندگی تا ابد در آسمان موسیقی ایران باقی می‌ماند.

پیرنیاکان در پایان تصریح کرد: این روزها، روزهای خوبی برای موسیقی ایران نیست و ما هر چند وقت یکبار خبر درگذشت و بیماری هنرمندان بزرگی چون فریدون حافظی و استاد احمد ابراهیمی را از رسانه‌ها می‌شنویم و می‌بینیم و امروز هم درگذشت استاد جلیل شهناز شرایط را نامطلوب‌تر کرد. تنها آرزویی که می‌توانم در این شرایط داشته باشم این است که بتوانیم راه این عزیزان را با جدیت ادامه دهیم.

کد خبر 2078822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha