۲ تیر ۱۳۹۲، ۱۷:۱۹

محمد رویانیان مطرح کرد:

نخواهند می‌روم/ به وزیر گفتم یکی را بگذارد جای ما/ بدهی استقلال بیشتر از ماست

نخواهند می‌روم/ به وزیر گفتم یکی را بگذارد جای ما/ بدهی استقلال بیشتر از ماست

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با بیان اینکه تا زمانی که هست با قدرت کارش را در این باشگاه پیگیری خواهد کرد گفت: اگر بخواهند می‌مانم و با قدرت کارم را در پرسپولیس انجام می‌دهم و هر وقت هم که نخواهند با قدرت می‌روم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رویانیان در خصوص پایان ماموریتش در باشگاه پرسپولیس در روز سی و یکم فروردین ماه ضمن بیان مطلب فوق گفت: در آن تاریخ نهاد ریاست جمهوری ضمن تشکر از زحمات بنده من را به ستاد کل معرفی کرد و تا امروز هم هیچ اقدامی برای تمدید ماموریتم انجام نشد. من وابسته و عضو ستاد کل هستم که در این مدت هم با هماهنگی آنها و با توجه به اینکه پرسپولیس شرایط حساسی داشت به کارم ادامه دادم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس همچنین خاطرنشان کرد: مربی تیم استعفا داده بود و اگر من می رفتم به نوعی جفا به این باشگاه مردمی محسوب می شد. بنده با عذرخواهی به سعیدی کیا می گویم نخستین باشگاه ایرانی بودیم که تیم را بستیم بازیکنان مدنظر مربی جذب شد و پرسپولیس به اردو رفت. برنامه آماده سازی تیم روز هفتم خرداد ماه آغاز شد تا پرسپولیس با مشکل مواجه نشود.

وی ادامه داد: از روز سی و یکم فروردین ماه چون خدمتگزار و نوکر این هواداران هستم با جیره و مواجب شخصی در پرسپولیس ماندم و به همکاریم با پرسپولیس ادامه دادم. در آن روزهای حساس که باید از سوی دولت به پرسپولیس کمک می شد 15 روز قبل از بازی حساس فینال حکم من را زدند تا بروم، اما من با قدرت و پررویی به فعالیتم ادامه دادم. اگر بخواهند با قدرت هستم و اگر نخواهند با قدرت می روم.

وی در پاسخ به این سوال که در این روزها دو میلیارد تومان به حساب باشگاه استقلال واریز شده آیا به پرسپولیس هم مبلغی داده شده است؟، تصریح کرد: فتح الله زاده که می گوید پولی نگرفتیم او می گوید به ما گفته‌اند می دانیم و این همه روز طول کشیده است حال که به ما قول پرداخت پول را ندادند حساب کار مشخص است انصافا به ما پولی ندادند و اگر ما این اقدامات اقتصادی را هم انجام نمی دادیم واقعا باید نابود شویم زیرا کسی نیست به ما پولی پرداخت کند.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس صحبت هایش را اینگونه ادامه داد: بدهی استقلال و پرسپولیس را فتح الله زاده و رویانیان که نباید پرداخت کنند ما خودمان بدهی ایجاد نکرده ایم و تنها تیم را نیاز 50 میلیون هوادار بسته ایم زیرا نمی توانستیم تیمی در سطح لیگ دو ببندیم. ما باید بهترین ها را جذب می کردیم، بهترین ها هم که تیم ها را می سازند باید با پرداخت پول جذب شوند. من و فتح الله زاده فقط یک حقوق دریافت می کنیم و با این حقوق نمی توانیم بدهی ها را پرداخت کنیم.

رویانیان در پاسخ به این سوال که اگر در دولت آینده مدیر دیگری جانشین وی شود، تکلیف این قراردادها چه خواهد شد؟، اظهار داشت: من دیروز پیش وزیر بودم و اعلام کردم بالاخره یک آدم بگذارید جای ما، آدمی که بهتر از ما باشد، اما بحث اینکه من در هیات مدیره می مانم و اقتصاد باشگاه را زنده می کنم شک نکنید در این دولت و دولت بعدی این اتفاق خواهد افتاد.

وی در خصوص بحث راه اندازی شبکه تلویزیونی پرسپولیس تصریح کرد: اولا بنده کارگر صدا و سیما هستم و به صورت رسمی اعلام می کنم صدا و سیما مرکز انسان سازی و ارگانی موفق بوده که رکنی برای نظام است، اما تلویزیون پرسپولیس، تلویزیونی در ایران نبود زیرا شرکتی در خارج این نام را برای شبکه تلویزیونی اش برگزید، اما به علت اینکه برند پرسپولیس مال ماست از طریق شرکت خصوصی که باشگاه ما زیرمجموعه آن است و شرکتی دیگر که راه آهن زیرمجموعه آن است کاری مشارکتی را درپیش گرفتیم.

رویانیان ادامه داد: این شبکه برای ایرانیان و ورزش دوستان خارج از کشور است و فرصتی را ایجاد می کند که برنامه های فرهنگی و ورزشی تولید و پخش کنیم. این شرکت در خارج ثبت شده و چون از نام پرسپولیس استفاده کرده ما با او مشارکت می کنیم که از لحاظ تجاری، اقتصادی و فروش محصولات برای ما مفید خواهد بود، این یک بحث تجاری و اقتصادی است که می توانیم محصولات خود را در آن عرضه کنیم.

وی با اشاره به اینکه باشگاه پرسپولیس در سراسر دنیا هوادارانی دارد و به طور مثال در آلمان 400 هزار پرسپولیسی حضور دارند، تصریح کرد: ممکن است 5-6 میلیون ایرانی خارج از کشور باشند شاید من آمار بلد نباشم، اما حداقل درصدی از این افراد پرسپولیسی هستند و ما می خواهیم آنها را جذب کنیم. شبکه پرسپولیس عقل تجاری داشته که چنین شبکه ای را راه انداخته اما ما با آنها مشارکت می کنیم تا در کنار پخش برنامه های ورزشی و فرهنگی کارهای اقتصادی مان را پیش ببریم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در خصوص اینکه این شبکه جهانی است و ممکن است برنامه‌های خلاف نظام در آن پخش شود، اظهار داشت: اصلا ما از صدا و سیما کمک می گیریم من به عنوان سرباز نظام تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و جانم را برای آن می دهم ما تابع قانون هستیم و هرجا خلافی پیش بیاید جلوی آن را می گیریم ضمن اینکه این برنامه ها زیر نظر شورایی در داخل ایران تایید می شود، ما در این شبکه تمامی برنامه های فرهنگی و ورزشی را که اهداف نظام را دنبال می کند، پیگیری می کنیم که این حق ما است.

وی با تاکید بر اینکه مگر می توانیم خلاف نظام کاری را انجام دهیم، تصریح کرد: من سرباز هستم و صدا و سیما روی سر ما جا دارد اما این یک شبکه خصوصی است که در بخش تجاری و اقتصادی با ما همکاری می‌کند آن هم برای مخاطبان خارج از کشور ضمن اینکه رشیدپور به عنوان منشی باسابقه از طرف ما بعنوان نماینده با این شرکت در ارتباط خواهد بود.

رویانیان در خصوص اینکه گفته می شود باشگاه پرسپولیس بدهکار است و نمی تواند در لیگ به میدان برود، یادآور شد: چطور استقلال هم بدهکار است اما تنها نام پرسپولیس را می آورند، سپاهان بدهکار بوده و پرداخت کرده و راه آهن و 15 باشگاه دیگر هم طلبکارند. اگر جریمه کنند که در لیگ شرکت نکنیم هم مخلصشان هستیم، اما برخی باشگاه ها 500 میلیون بیشتر از ما بدهی دارند. ضمن اینکه این بدهی ها برای چند سال پیش بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه فدراسیون گرانقدر، کمیته انضباطی محترم، چه کسی حق پخش واقعی ما را پرداخت می کند، گفت: تبلیغات محیطی استادیوم آزادی قیمت واقعی اش 100 میلیارد است، اما چرا آن را با 18 میلیارد واگذار کردند؟ در این وسط حق ما چه می شود. استادیوم آزادی مال ماست و چرا باید برای هر بازی بیش از 30 میلیون برای اجاره آن پرداخت کنیم. شما در حالیکه دم از قانون و مقررات می زنید حق پخش ما را طبق مقررات AFC و فیفا پرداخت کنید، شما استادیوم ها را به من بدهید من 100 میلیارد از آن درمی آورم. چرا و طبق چه اشلی برای یکسال با 18 میلیارد آن را واگذار کردید.

مدیرعامل پرسپولیس همچنین تاکید کرد: اگر آزادی مال تیم های تهران نیست نفت و راه آهن که ورزشگاه دارند و پرسپولیس و استقلال می مانند که باید از آن بهره برداری کنند بغیر از زمانیکه دیدارهای ملی برگزار می‌شود. ما با راه آهن در طول 365 روز سال تنها در دو 90 دقیقه رغیب هستیم و باقی روزها باهم رفیق خواهیم بود.

رویانیان همچنین با انتقاد از نحوه پرداخت بودجه به برخی باشگاه های دولتی تصریح کرد: پرسپولیس در سال 91-92، 2.5 میلیارد تومان از دولت دریافت کرد در حالیکه یک باشگاه صنعتی 30 میلیارد تومان گرفته است. من بخاطر این 2.5 میلیارد تومان، 4 ماه بازرسی در باشگاه پرسپولیس مستقر بود من راهم به دیوان محاسبات احضار کردند البته من به این موضوع افتخار می کنم، اما سوالم این است چرا باشگاهی که 30 میلیارد خرج می‌کند نباید به کسی پاسخگو باشد در حالیکه ما و آنها هر دو دولتی هستیم.

کد خبر 2082762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha