۵ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۲۴

الحسینی در گفتگو با مهر :

مرسی برای جلب رضایت احزاب تکفیری زمینه وحشیگری را فراهم کرده است/ دولت مصر مسئول است

مرسی برای جلب رضایت احزاب تکفیری زمینه وحشیگری را فراهم کرده است/ دولت مصر مسئول است

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: شخص محمد مرسی ،گروه اخوان المسلمین و مجموعه گروه های اسلام گرای مصری برای کسب رضایت احزاب تکفیری و وهابی گری زمینه وحشی گری را در مصر فراهم کرده اند. 

محمد صادق الحسینی ، کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با خبرنگار مهر درباره کشتار شیعیان در مصر گفت: خیلی از تحلیل گران بر این امر واقف هستند که شعله ور کردن فتنه های سنی و شیعه در منطقه با تحریک افراطی ها در  جنوب لبنان آغاز شد که البته این توطئه از سوی ارتش لبنان پاکسازی و خنثی شد.

وی افزود: این در حالی است که این فتنه در مصر با همراهی وهابی های رادیکال و جنگ افروز و دشمنان دیرینه مردم اعتدالی و با قتل شیخ عزیز و همراهانش آغاز شد.

الحسینی با اشاره به اینکه این اتفاق در مصر زیر نظر برخی از سازمان های امنیتی و با مشارکت برخی از بقایای رژیم سابق حسنی مبارک صورت گرفت ، اظهار داشت: این یک حرکت جدید برای توسعه فتنه شیعه - سنی در منطقه بعد از شکست مفتضحانه و کثیفی که آنها در سوریه داشتند به وجود آمد و وقتی اهدافشان در این زمینه که مقاومت سوریه را تضعیف و یا حزب الله لبنان را محاصره کنند و آرای عمومی منطقه را برعلیه شیعیان و جمهوری اسلامی با عنوان شیعه و ایران هراسی بسیج کنند ، بی نتیجه ماند دست به چنین اقداماتی زدند.

وی تأکید کرد: شکست سنگین توطئه ها و طرح های سابق آنها را وادار به تصمیمات جدیدی از جمله ترور و فجایع کرد که در حقیقت این اقدامات یک نوع متمم برای توطئه گری های گذشته بود که با جنگ علیه سوریه آغاز شد.

الحسینی تصریح کرد: کشتار شیعیان در مصر مکمل جنگ علیه محور مقاومت است که با فرهنگ کشتار کورکورانه و ایجاد موج تکفیری در بین مسلمانان با توطئه اسرائیلی آمریکایی در جوامع ما شکل می گیرد که البته به عقیده من این رفتار نتیجه معکوس خواهد داشت و مسلمانان هر چه بیشتر با فرهنگ مقاومت آشنا می شوند.

این کارشناس خاورمیانه اظهار داشت: متأسفانه هم شخص رئیس جمهور و هم گروه اخوان المسلمین و هم مجموعه گروه های اسلام گرای مصری با ضعف نشان دادن در سیاست خارجی به جای  انکه شمشیر را به سوی رژیم صهیونیستی بگیرند ، شمشیرها را برای محور مقاومت و سوریه تیز کرده اند و به خاطر کسب رضایت احزاب تکفیری و وهابی گری زمینه چنین وحشی گری های فجیعی را که با تاریخچه اعتدال و عقلایی مصر منافات دارد ، فراهم می کنند.

وی تأکید کرد: دولت و گروه های اسلام گرای مصر مسئولیت سنگینی در قبال این اقدامات دارند و هرچند که آنها پس از این اتفاق بیانیه صادر کردند و تصمیم گرفتند قاتلان حادثه را محاکمه کنند اما فایده ای نداشت .

الحسینی تصریح کرد: متأسفانه حکومت مصر و در رأس آن محمد مرسی برای منافع جزئی و جزبی اجازه دادند که امثال این فتنه گری ها در مصر رشد پیدا کند . آنها دور اندیش نبودند و علیه حزب الله ، سوریه و ایران مواضع تندی گرفته اند و عملا زمینه را برای رشد توطئه فراهم کردند.

کد خبر 2084232

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha