۵ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۴۶

آیت الله فاضل لنکرانی:

علمای الازهر در مقابل فتاواي صهیونیستی بایستند

علمای الازهر در مقابل فتاواي صهیونیستی بایستند

قم - خبرگزاری مهر: رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با محکوم کردن کشتار شيعيان مصر، تاکید کرد: عالم‌نمايان درباری و اَجير شده استکبار با فتاواي صهیونیستی، مردم را تشويق به کشتار مي‌کنند؛ علمای الازهر باید در مقابل آنها بایستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی، در بیانیه‌ای با محکومیت جنایت وهابیون و سلفی ها و کشتار شيعيان مصر، تصریح کرد: سردمداران دموکراسي و آزادي و حقوق بشر نه تنها در مقابل چنين فجايعي ساکت و خاموش‌اند، بلکه خود در باطن، بازيگران و طرّاحان اصلي اين حوادث‌اند.

وی ادامه داد: امروز دنياي استکبار عالم‌نماياني را جهت اجراي اين نقشه شوم اَجير نموده که با فتاواي غير انساني و غير شرعي و در حقيقت فتاواي صهیونیستی، مردم را تحريک و تشويق به کشتار مي‌کنند!، اين‌گونه عالمان فاسد، نه تنها چهره خود را براي هميشه تاريخ سياه ساخته، بلکه چهر‌ه دين را در دنياي کنوني مشوّش نموده‌اند.

عضو جامعه مدرسین یادآور شد: اين عالمان درباري براساس آيه 159 سوره بقره مورد لعن خدا و همه لعنت کنندگان تا روز قيامت قرار مي‌گيرند «أُولئِكَ يَلْعَنُهُمُ اللّهُ وَ يَلْعَنُهُمُ اللاّعِنُونَ».

وی با اشاره به این که شهادت علامه شيخ حسن شحاته(ره)، قلوب همه مسلمانان و انسان‌ها خصوصاً قلب مبارک رسول خدا(ص) را جريحه‌دار کرد، ابراز داشت: بر طبق کدام آيه از آيات قرآن و به استناد کدام حديث از احاديث نبوي و به کدامين گناه و جرم اين حادثه فجيع مصر رخ داد؟

آیت الله فاضل لنکرانی افزود: وحشي‌گري و سبعيّت در اين حادثه آن‌چنان گسترده است که خواب را از چشم هر انساني مي‌ربايد و خون را از ديدگان جاري مي‌سازد.

وی با تاکید بر لزوم مقابله با این گونه جنایات، تصریح کرد: علماي شيعه و سنّي بايد دست به دست يکديگر داده و از وهابيّت و عالمان وهابي که با فکر تکفيري، فتواي قتل، آتش‌افروزي و فساد در زمين مي‌ دهند، برائت و بيزاري بجويند و براي مقابله با آنها چاره‌اي بيانديشند که فردا دير است؛ زیرا سکوت و بي‌تفاوتي در مقابل چنين فجايعي، کمک به تحقّق اهداف دشمنان اسلام است.

استاد حوزه علمیه قم در پایان با اشاره به این که علماي الازهر در قبال اين مسأله وظيفه مضاعفي دارند، تاکید کرد: بايد همه مسلمانان، دولت‌ها و مجامع بين المللي را تحت فشار قرار داده و از آنها بخواهند به صورت جدّي با اين پديده شوم مقابله نمايند، همچنین از دولت جمهوري اسلامي ايران نيز انتظار مي‌رود که در اين امر نقش فعّالي را از خود نشان دهد.
 

کد خبر 2084384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha