۵ تیر ۱۳۹۲، ۱۷:۰۳

یگانه:

هزینه 4 میلیارد ریالی برای پاکسازی شهر زنجان/ ۲۸۰ پروژه شهري برای زنجان تدوين شد

هزینه 4 میلیارد ریالی برای پاکسازی شهر زنجان/ ۲۸۰ پروژه شهري برای زنجان تدوين شد

زنجان - خبرگزاری مهر: شهردار زنجان با بیان اینکه برخی از کاندیداها موجب ورود خسارت به اموال و تجهیزات عمومی شدند گفت: بعد از انتخابات برای پاک‌سازی شهر 4 میلیارد ریال از منابع داخلی شهرداری هزینه شد که این مبلغ می‌توانست صرف پروژه‌های عمرانی شود که این خسارت غیر از خساراتی است که به اموال عمومی وارد شد.

به گزارش خبرنگار مهر،حبیب ملایی‌یگانه ظهر چهارشنبه در نشست خبری  با بیان اینکه برخی از کاندیداها موجب ورود خسارت به اموال و تجهیزات عمومی شدند، افزود: بعد از انتخابات برای پاک‌سازی شهر 4 میلیارد ریال از منابع داخلی شهرداری هزینه شد که این مبلغ می‌توانست صرف پروژه‌های عمرانی شود که این خسارت غیر از خساراتی است که به اموال عمومی وارد شد.

وی با بیان اینکه در تبلیغات شهری 3 هزار متر مربع برای تبلیغات آماده شده بود افزود: در طول هفته‌ای که تبلیغات انجام می‌شد این فضا به 5 هزار متر مربع افزایش یافت و همچنین در سطح شهر نیز بیش از 3هزار داربست برای تبلیغات نصب شده بود.

 شهردار زنجان با بیان اینکه زنجان جز 4 استان برتر کشور در مشارکت انتخابات بودتاکید کرد: مسئولان استانی باید پاسخ این درایت را با تلاش بیشتر و ارایه خدمات بهتر به شهروندان بدهند.

یگانه با بیان اینکه همه برنامه‌های کاندیداهای شورا توسط شورا اخذ شده است، افزود: بیشترین اهداف و برنامه‌هایی که کاندیداها در امور شهری داشتند مرور شد که از این برنامه‌ها در زمینه‌های مختلف توسط شهرداری استفاده می‌شود که از رئوس این برنامه‌ها می‌توان به توسعه فضای سبز شهری، اصلاح ساختار نیروی انسانی، افزایش فضای سبز شهری و توجه به احیای بافت فرسوده اشاره کرد.

 شهردار زنجان گفت: ۲۸۰ پروژه مختلف شهري با ۱۵۰ عنوان برنامه عمراني در اين شهر تدوين شده است.

یگانه افزود: بودجه شهرداری زنجان 89 میلیارد و168 میلیون تومان است که 62 درصد این بودجه به پروژه‌های عمرانی اختصاص یافته است.

شهردار زنجان به پروژه های عمران شهری زنجان اشاره کرد و گفت: طرح تدوین تاریخ شهر و شهرداران زنجان یکی از طرح های در دست اقدام شهرداری زنجان است.

یگانه از اجرای طرح جامع اطلس گردشگری زنجان خبر داد و یادآور شد: شهرداری زنجان در صدد تدوین تاریخ شهر وشهرداران زنجان است که سند مهم در این راستا برای زنجان خواهد بود.
 
وی در ادامه افزود: 191میلیارد ویکصدمیلیون تومان با تخصیص 21درصداز این بودجه برای طرح تملک اراضی واملاک مورد نیاز است که از جمله برنامه ریزی توسعه شهری است.

یگانه با بیان اینکه عملیات پروژه غیر هم سطح سید الشهدا در حال اجراست افزود: این پره دارای پیشرفت فیزیکی 65درصدی است همچنین عملیات تعریض پل راه آهن با پیشرفت 60درصدی در حال اجراست.
 
 شهردار زنجان، با اشاره به اجرای پروژه ها وبرنامه هدایت ودفع آبهای سطحی زنجان، برنامه حمل ونقل وبهبود عبور ومرور شهری، ‌برنامه ایجاد تاسیسات حفاظتی در شهر، برنامه بهبود محیط شهری، برنامه ایجاد اماکن وفضاهای فرهنگی، ورزشی وتوریستی، برنامه ایجاد سایر تاسیسات و تسهیلات شهری، برنامه ایجاد تاسیسات درآمد زا وبرنامه هزینه پیش بینی نشده ودیون عمران گفت:‌ اجرای این برنامه ها با مجموع 891میلیارد و680 میلیون تومان خواهد بود.

یگانه با اشاره به برگزاری چهارمین نمایشگاه گل و گیاه، فضای سبز، ابزار وادوات باغبانی وخدمات وابسته افزود: این نمایشگاه از تاریخ 2 لغایت 5 تیر ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های کاسپین با هدف ارتقاء سطح کمی و کیفی فضای سبز شهری، جلب مشارکت شهروندان در توسعه میزان فضای سبز، بالا بردن روحیه نشاط وشادمانی، آشنایی با گل وطبیعت، کارآفرینی برای فارغ التحصیلان، معرفی توانمندی‌های استان در سطح کشور و جذب توریست در زنجان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه عکس از فضای سبز شهری زنجان افزود: همزمان با برگزاری نمایشگاه  گل و گیاه نخستین جشنواره عکاسی از فضای سبز شهری زنجان نیز در محل نمایشگاه کاسپین برگزار می‌شود که از آغاز خردادماه از 113 عکاس 1245اثر به دبیرخانه ارسال شد و پس از انجام داوری‌ها 31 عکس انتخاب و جهت اظهار نظر مردم در معرض دید همشهریان قرار داده شد.

شهردار زنجان با اشاره به برنامه‌های جنبی نمایشگاه ادامه داد: آموزش باغبانی به کودکان، برگزاری مسابقه برای بزرگسالان، تزیین ماشین عروس وسفره عقد، گشت کارناوال گل وگیاه در شهر، برگزاری جنگ شادی در روز نیمه شعبان، اجرای زنده موسیقی آشیقی از ساعت 7الی 8 عصر به صورت روزانه از جمله فعالیت‌های جنبی نمایشگاه است.

یگانه با بیان اینکه زنجان جز 4 استان برتر کشور در مشارکت انتخابات بودتاکید کرد: مسولان استانی باید پاسخ این درایت را با تلاش بیشتر و ارایه خدمات بهتر به شهروندان بدهند.

وی با اشاره به اینکه در تبلیغات شهری 3 هزار متر مربع برای تبلیغات آماده شده بود افزود: در طول هفته‌ای که تبلیغات انجام می‌شد این فضا به 5 هزار متر مربع افزایش یافت و همچنین در سطح شهر نیز بیش از 3هزار داربست برای تبلیغات نصب شده بود.

شهردار زنجان با بیان اینکه برخی از کاندیداها موجب ورود خسارت به اموال و تجهیزات عمومی شدند افزود: بعد از انتخابات برای پاک‌سازی شهر 4 میلیارد ریال از منابع داخلی شهرداری هزینه شد که این مبلغ می‌توانست صرف پروژه‌های عمرانی شود که این خسارت غیر از خساراتی است که به اموال عمومی وارد شد.

یگانه با بیان اینکه همه برنامه‌های کاندیداهای شورا توسط شورا اخذ شده است افزود: بیشترین اهداف و برنامه‌هایی که کاندیداها در امور شهری داشتند مرور شد که از این برنامه‌ها در زمینه‌های مختلف توسط شهرداری استفاده می‌شود که از رئوس این برنامه‌ها می‌توان به توسعه فضای سبز شهری، اصلاح ساختار نیروی انسانی، افزایش فضای سبز شهری و توجه به احیای بافت فرسوده اشاره کرد.

کد خبر 2084631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha