۷ تیر ۱۳۹۲، ۹:۳۴

لاریجانی:

زخم ها و تاولهای مصدومان شیمیایی سردشت مظلومیت دلیرمردان ایران را به نسلهای بعد منتقل می کند

زخم ها و تاولهای مصدومان شیمیایی سردشت مظلومیت دلیرمردان ایران را به نسلهای بعد منتقل می کند

ارومیه - خبرگزاری مهر:‌ رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی تاکید کرد:‌ زخم ها و تاولهای مصدومان شیمیایی سردشت مظلومیت دلیرمردان ایران را به نسلهای بعد منتقل می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی شامگاه پنجشنبه در پیامی به مناسبت فاجعه بمباران شیمیایی سردشت افزوده است: اين حادثه اسفبار و دردناك از آنجا نشات گرفت كه دشمن توان مقابله در آوردگاه و كارزار جنگ با رزمندگان ايران را از دست داد و چون قدرت ايستادگي در برابر دليرمردان عرصه دفاع مقدس را نداشتند به اين روش هاي خارج از موازين انساني متوسل شد.

در اين پيام كه در آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و جانبازان شیمیایی سردشت توسط نماينده مردم سردشت و پيرانشهر قرائت شد، با اشاره به اينكه در اين فاجعه ضد بشري تعداد زيادي از مردم مظلوم و بي دفاع اين شهرستان به شهادت رسيدند آمده است: در اين حادثه جمعي از مردم اين شهر نيز نجات يافتند تا با زخم ها و تاول هاي دردناك، خاطره مظلوميت همشهري هاي دلير خود را به نسل هاي بعدي منتقل كنند.

وي همچنين افزوده است: اين حادثه تلخ، نام شهر قهرمان پرور سردشت را به عنوان اولين شهر قرباني جنگ افزارهاي شيميايي در تاريخ جهان به ثبت رساند تا خاطره آن براي همه ايران و ايرانيان، مسلمانان و مردم جهان براي هميشه تاريخ زنده و جاويد باقي بماند.

سلام و رحمت الهي بر شهيدان مظلوم جنايت هولناك بمباران شيميايي سردشت و آرزوي سلامتي براي مجروحان حادثه ديدگان و مصدومان اين شهر كه با پذيرش سختي هاي فراوان ناشي از دردهاي اين مصيبت بزرگ به زندگي خود ادامه مي دهند.

رييس مجلس شوراي اسلامي در انتهاي پيام خود ضمن بزرگداشت و تكريم ياد و خاطره شهداي اين فاجعه و آرزوي صحت و بهبودي مجروحان آن از دست اندركاران و برپاكنندگان اين همايش بزرگ قدرداني كرده و اظهار اميدواري كرد تا سردشت روز به روز در مسير توسعه، رشد و آباداني قرار گيرد.

26 سال است بمبهای شیمیایی و گاز خردل صدای تنفس سردشت را کند و کندتر می کند با این همه زندگی در این دیار ادامه دارد در کوچه ها و خیابان ها در قلب های پرخروش مردمانی که سالهاست حق زیستن را در لابه لای سرفه ها و دردها می جویند، مردمانی که اشک و سرفه تنها واژه های قاموس سراسر درد زندگی شان است.

مردم سردشت هنوز امیدوارند بهار در کوچه های پر از بوی خردل آهنگ آرامش سرداده و در دشت های سرسبزاش اردو بزند...

شهرستان مرزی سردشت در هفتم تیرماه سال 66 در چهار نوبت توسط هواپیماهای رژیم بعثی مورد حمله شیمیایی قرار گرفت که طی آن بیش 110 نفر شهید و پنج هزار نفر شیمیایی شدند.

شهر مرزی سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و در حال حاضر دارای بیشترین تعداد مصدومین شیمیایی در کشور است.


 

کد خبر 2085349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha