۷ تیر ۱۳۹۲، ۱۸:۵۷

در سال جاری/

7 هزار تن هلو و شلیل از باغ های خراسان شمالی برداشت می شود

7 هزار تن هلو و شلیل از باغ های خراسان شمالی برداشت می شود

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: پیش بینی می شود در سال جاری حدود هفت هزار تن انواع هلو، شلیل و شفتالو از باغ های این استان برداشت شود.

حیدر نامور در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به آغاز برداشت هلو، شلیل و شفتالو از باغ های خراسان شمالی در روزهای اخیر، افزود: برداشت این محصولات در این استان از سطح هزار و 600 هکتار از باغ های بارور هلو، شلیل و شفتالو آغاز شده و پیش بینی می شود از این سطح، حدود هفت هزار تن میوه برداشت شود.

وی با بیان اینکه میزان برداشت هلو، شلیل و شفتالو از سطح باغ های خراسان شمالی در سال جاری به نسبت سال گذشته کاهش خواهد داشت، علت این کاهش را کاهش دما و سرمازدگی بهاره اعلام کرد.

وی اظهار داشت: در سال زراعی گذشته از سطح هزار و 450 هکتار از باغ های بارور هلو و شلیل این استان، هشت هزار و 100 تن میوه برداشت شده بود.

نامور در ادامه با بیان اینکه سطح باغ‌های بارور این استان در سال جاری به نسبت سال گذشته 150 هکتار افزایش یافته است، تصریح کرد: با این وجود به علت سرمازدگی بهاره باغ های میوه در این استان، میزان برداشت محصول به نسبت سال گذشته کاهش خواهد داشت.

این مسئول بیشترین میزان باغ‌های هلو و شلیل در خراسان شمالی را مربوط به شهرستان مانه و سملقان اعلام کرد و افزود: شهرستان بجنورد در رده دوم بیشترین مساحت باغ‌های هلو و شلیل در استان قرار دارد و سایر شهرستان‌های استان نیز مساحت کمتری از باغ‌های این میوه را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، در خراسان شمالی 38 هزار هکتار باغ وجود دارد که از این میزان سالانه 210 هزار تن محصول شامل 28 نوع میوه باغی برداشت می‌شود.

کد خبر 2085628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha