۸ تیر ۱۳۹۲، ۸:۴۹

کرمانی‌مقدم در گفتگو با مهر:

خسرو ابراهیمی بدون اطلاع سرمربی بازیکن جذب می‌کرد/ فرهاد کاظمی ممنوع‌الفعالیت نیست

خسرو ابراهیمی بدون اطلاع سرمربی بازیکن جذب می‌کرد/ فرهاد کاظمی ممنوع‌الفعالیت نیست

اصفهان – خبرگزاری مهر: مربی سابق تیم فوتبال ذوب‌آهن و دستیار فرهاد کاظمی پس از گذشت چند هفته از دلایل جدایی کاظمی از ذوب‌آهن پرده برداشت و گفت: متاسفانه ابراهیمی مدیرعامل ذوب‌آهن و اطرافیان او بدون اطلاع کاظمی با بازیکنان جلسه گذاشته بودند و برای فصل آینده با آنها مذاکره می‌کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد کاظمی که چند روز قبل از بازی ذوب آهن در پلی آف لیگ برتر به یک باره از جمع سبزپوشان اصفهانی جدا شد، طی هفته های گذشته همچنان در این زمینه سکوت پیشه کرده و موضعی در مورد شایعات مختلف پیرامون جدایی‌اش از تیم اصفهانی نگرفته است. حال آنکه با ماندنی شدن ذوب‌آهن در لیگ برتر، این شایعات طی روزهای گذشته بار دیگر مطرح شده است.  مرتضی کرمانی‌مقدم، دستیار فرهاد کاظمی در ذوب آهن در گفتگوی خود با خبرنگار مهر از دلایل جدایی این سرمربی از ذوب‌آهن و شایعاتی که در این زمینه مطرح می‌شود، پرده برداشت که این گفتگوی کرمانی‌مقدم را در ادامه می‌خوانید:

با توجه به اینکه ماندن ذوب‌آهن در لیگ برتر قطعی شده، شاید حال لازم باشد بدانیم چه شد که فرهاد کاظمی از ذوب‌آهن جدا شد؛ مشکل خاصی به وجود آمد؟

نه، بحث خاصی نبود بلکه کاظمی با ذوبی‌ها به توافق نرسید بنابراین از این تیم جدا شد.

اما قبل از این مسئله، کاظمی قراردادش را با تیم ذوب‌آهن تمدید کرده بود.

درست است اما خب من فکر می‌کنم کاظمی بر سر مسائلی جزئی از تیم ذوب‌آهن جدا شد.

شایعاتی در مورد قرارداد بازیکن و مسائل دیگری مطرح می‌شود.

نه اصلا بحث این حرف‌ها نیست؛ یک سرمربی زمانی لیست بازیکنان مورد نظرش را به باشگاه ارائه می‌کند که خودش قرارداد بسته باشد و زمانیکه خودش قرارداد نبسته باشد که نمی‌تواند لیست بازیکنان را به باشگاه بدهد. نه در ایران و نه در دنیا این مسئله روال نیست.

کاظمی که چند روز قبل قرارداد خود را با باشگاه ذوب‌آهن تمدید کرده بود، نکرده بود؟

نه. یک قرارداد سفید با باشگاه ذوب‌آهن امضا کرده بود و مبلغی در آن نوشته نشده بود بنابراین این قرارداد اعتباری نداشت. باید دوباره قرارداد امضا می‌کردند و مبلغی در آن می‌نوشتند و آن را به فدراسیون ارسال می‌کردند اما ذوبی‌ها این کار را انجام ندادند و کاظمی می‌گفت که آنها باید قرارداد ببندند که حرف اشتباهی هم نمی‌زد.

یعنی ذوب‌آهن تمایلی نداشت قرارداد او را تمدید کند؟

نه. اینگونه نبود. به هر حال یک مدیرعامل به نام آقای ابراهیمی در ذوب‌آهن بود که کاظمی با او کار نمی‌کرد و خودش هم این را فهمیده بود و به همین دلیل ابراهیمی مشکلاتی بین کاظمی و سعد محمدی ایجاد کرده بود.

اما گفته می‌شود کاظمی مستقیما با سعد محمدی در تماس بود نه ابراهیمی.

بله. این مسئله درست است و به همین دلیل این مسئله به مذاق خسرو ابراهیمی خوش نیامده بود و به همین دلیل برخی خبرهای اشتباه را پیش دکتر سعد محمدی می‌بردند و اوضاع را به هم ریخت و مشکلاتی بین کاظمی و سعدمحمدی به وجود آمد و کار را رها کرد.

منصور ابراهیم‌زاده هم وقتی از ذوب‌آهن رفت، دلیل جدایی خود را مدیریت باشگاه عنوان کرد.

من فکر می‌کنم آقای ابراهیمی مرد بزرگی است اما به نظرم در فوتبال نمی‌تواند موفق باشد چون از زمانی که آمده، همه رشته‌های ورزشی ذوب‌آهن نظیر بسکتبال، هندبال و رشته‌های دیگر از بین رفته و به نظرم ذوبی‌ها باید یک مدیر قوی‌تر به جای ابراهیمی در راس کار داشته باشند.من فکر می‌کنم مشکل ابراهیمی و دور و اطرافیانش بود.

می‌گفتند بحث جذب بازیکن بدون اطلاع سرمربی نیز از دیگر دلایل جدایی شما بود.

صد درصد؛ موقعی که 6،7 بازیکن را در باشگاه می‌نشانند و با آنها برای فصل آینده صحبت می‌کنند، باید بدون اطلاع سرمربی باشد؟ آن زمان آقای کاظمی گفت من دیگر نمی‌آیم چون بدون اطلاع سرمربی بازیکنان را به باشگاه خواسته بودند و با آنها جلسه گذاشته بودند که به نظرم این مسئله اصلا صحیح نیست. متاسفانه اطرافیان مدیرعامل نسبت به جذب بازیکن اقدام می‌کنند و دلیل این مسئله آن است که ابراهیمی نمی‌داند مدیریت چیست و با اطرافیانش نسبت به جذب بازیکن اقدام می‌کرد.

اما با این حال قبول دارید شما و دیگر اعضای کادر فنی در این شرایط حساس که ذوب‌آهن به آرامش احتیاج داشت، این تیم را تنها گذاشتید؟

نه اصلا اینگونه نیست. چون دو طرف به جدایی راضی بودند و اگر اینگونه بود کاظمی را در ذوب‌آهن نگه می‌داشتند.

یعنی این شایعه که گفته می‌شود کاظمی و مسئولان باشگاه در زمینه جذب بازیکن اختلاف نظرهایی داشتند، صحت ندارد؟

نه. این مسائل درست نیست.

شایعه شده اتفاق رخ داده برای سرمربی سابق ذوب آهن قرار است برای یاوری هم تکرار شود و مشخص نیست که یاوری در ذوب‌آهن می‌ماند یا خیر.

به نظرم این رفتار درست نیست و نظر من این است که آقای یاوری نباید قبول می‌کرد که برای این دو بازی به تیم ذوب‌آهن بیاید. آقای یاوری مربی بزرگی است و اینکه به او بگویند برای این دو بازی بیا، اصلا در شان یاوری نیست و او نباید برای این دو بازی به ذوب‌آهن می‌آمد.

راستی گفته می‌شود کاظمی دوباره ممنوع‌الفعالیت شده و به همین دلیل دیگر نمی‌تواند در لیگ سرمربی‌گری کند؟

به چه دلیل آخر؟ حرف زیاد است اما کاظمی کاری نکرده که بخواهد محروم باشد. او یک سال در ذوب‌آهن کار کرد و هیچ مشکلی در این زمینه وجود نداشت. برخی فقط می‌خواهند حاشیه‌سازی کنند و به همین دلیل این مسائل را مطرح می‌کنند.

پس یعنی برای فصل آینده او را دوباره در لیگ برتر می‌بینیم؟

او دو پیشنهاد خیلی خوب از تیم‌های لیگ برتری برای فصل آینده داشت اما به خاطر ذوب‌آهن آنها را رد کرد و حالا باید دید که آیا او برای فصل آینده با تیمی به توافق می‌رسد یا خیر.

 

کد خبر 2085669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha