۱۰ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۰۵

این برنامه را آقایان ببینند/"عصر خانواده" با آشپزی و گل‌کاری مردانه

این برنامه را آقایان ببینند/"عصر خانواده" با آشپزی و گل‌کاری مردانه

تهیه‌کننده برنامه "عصر خانواده" با بیان اینکه بیشتر برنامه‌های خانواده‌محور در تلویزیون رویکردی زنانه دارند، تأکید کرد: سعی کردیم روزهای فرد حضور آقایان را در این برنامه پررنگ کنیم.

حسن بزرگی در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: متاسفانه عموما در برنامه‌ریزی برنامه‌های خانواده‌محور فراموش می‌شود که نیمی از خانواده را مردها تشکیل می‌دهند به همین دلیل این موضوع در اتاق فکر برنامه مطرح شد و با علم به این کمبود و البته با در نظر گرفتن انتقادهایی که متوجه برنامه ما نیز بود، تصمیم گرفتیم برنامه‌های روزهای یکشنبه و سه‌شنبه "عصر خانواده" را به آقایان اختصاص بدهیم.

وی افزود: اکنون مردان بسیاری در کشور وجود دارند که تخصص آنها به حوزه خانواده ارتباط پیدا می‌کند، بنابراین تصمیم گرفتیم از حضور این کارشناسان در برنامه‌های "عصر خانواده" استفاده کنیم.

این تهیه‌کننده ادامه داد: برنامه ما روزهای یکشنبه و سه شنبه با اجرای مازیار قاسمی روی آنتن می‌رود. البته در رویکرد برنامه تغییری حاصل نمی‌شود، طبق معمول روزهای یکشنبه درباره کودک و نوجوان و سه شنبه درباره آشنایی‌های قبل از ازدواج و معیارهای انتخاب همسر با مخاطبان صحبت خواهیم کرد با این تفاوت که از حضور کارشناسان مرد در برنامه بهره می‌بریم.

آقایان آشپز و عصرانه‌های مقرون به صرفه

بزرگی با اشاره به تدارک آیتم‌های متفاوت برای روزهای مردانه "عصر خانواده" در این‌باره توضیح داد: آیتم آموزش عصرانه و آشنایی با گل و گیاه از این جمله هستند. در خانواده‌های ایرانی بانوان مسئولیت آشپزی را بر عهده دارند، اما در آیتم عصرانه تلاش می‌کنیم خانواده‌ها به خصوص آقایان را با لقمه‌های عصرانه ساده، مغذی و مقرون به صرفه آشنا کنیم، لقمه‌هایی ساده که همه خانواده‌ها از پس آماده کردن آن بربیایند.

این تهیه‌کننده تصریح کرد: بخش دیگری با عنوان "میکس" میوه از این برنامه روی آنتن می‌رود؛ این آیتم به خانواده‌ها کمک می‌کند با خلاقیت خود از میوه‌های پلاسیده و در یخچال مانده استفاده بهینه کنند. برای نخستین بار است که در یک برنامه تلویزیونی شاهد آموزش میکس میوه به مخاطبان هستیم، این اقدام سبب می‌شود که تلفات میوه به حداقل برسد.

تلطیف فضای خانواده با پرورش گل و گیاه

وی با اعلام اینکه ارائه مهارت‌های لازم برای ایجاد آرامش، امنیت و کم کردن استرس در خانواده از رویکردهای اصلی برنامه "عصر خانواده" است، اظهار کرد: یکی از راه‌های تلطیف فضای خانواده پرورش گل و گیاه است بنابراین پیش از این از حضور مهندس مهدی بهادری‌فر در برنامه استفاده کردیم؛ این کارشناس اطلاعات قابل توجهی را درباره گل و گیاه در اختیار مخاطبان قرار داد.

بزرگی اضافه کرد: هدف ما در این برنامه‌ها اموزش صرف آشپزی و مقوله‌های اینچنین نیست، در حقیقت دنبال بهانه‌هایی هستیم که خانواده‌ها دور هم جمع شوند، بنابراین به دنبال آموزش‌های دیگری نیز در بخش مردانه این برنامه هستیم که امیدواریم به زودی محقق شود.

پخش این برنامه از 9 تیرماه در شبکه دو آغاز شده است.

کد خبر 2086851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha