۱۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۵:۴۷

کریمی:

جامعه پزشکی با ابزار قانون برای طب سنتی مانع تراشی می کند/ لزوم هدایت سکان طب سنتی توسط مردم

جامعه پزشکی با ابزار قانون برای طب سنتی مانع تراشی می کند/ لزوم هدایت سکان طب سنتی توسط مردم

مشهد - خبرگزاری مهر: مدیرکل انجمن طب سنتی خراسان رضوی گفت: اگر وزارت بهداشت و درمان به طب سنتی اعتقاد داشته باشد باید هدایت و سکان حرکت این بخش از طب را به تشکل های مردم نهاد بسپارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا کریمی فرزقی ظهر سه شنبه در نشست خبری با موضوع طب کل نگر استان بیان کرد: مسئولین و متولیان جامعه پزشکی کشور در دولت های مختلف، تغییر می کنند و این تغییر و تحول نمی تواند مکتب درمانی ثابتی را ساماندهی کند.

خراسان رضوی قطب طب سنتی کشور

وی خراسان رضوی را قطب طب سنتی کشور دانست و اظهار داشت: خراسان رضوی بیشترین اقدامات را در زمینه تولید، حوزه درمانی و حوزه آموزش داشته است.

وی با بیان اینکه انجمن طب سنتی خراسان رضوی در سال گذشته 6 همایش در خصوص این طب برگزار کرده است، افزود: مردم بعد از گذشت سالیان بسیار که از درمان داروهای شیمیایی و کلاسیک پاسخ قانع کننده ای دریافت نکرده اند، امروزه به سراغ درمان های سنتی و اسلامی روی آورده اند.

دانشگاه علوم پزشکی به عنوان میراث خواران بحث طب سنتی

کریمی فرزقی با تاکید بر استفاده طب بومی و سنتی در درمان بیماری ها از سوی سازمان جهانی بهداشت، بیان داشت: در حال حاضر جامعه پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی به عنوان میراث خواران بحث طب سنتی، با ابزار قانون مشکلات بسیاری را برای جامعه طب سنتی ایجاد می کند و به مانع تراشی برای این قشر می پردازد.

مدیر کل انجمن طب سنتی خراسان رضوی با اشاره به این مطلب که اگر جامعه پزشکی کشور به باور اصیل در خصوص درمان بیماری ها از طریق طب سنتی دست نیابد، هیچ گاه با جامعه طب سنتی و اسلامی به تفاهم نخواهد رسید، بیان کرد: طب سنتی و اسلامی به دلیل داشتن فلسفه مکتبی که براساس نظام طبیعت شکل گرفته است، دچار خطا و آزمون نمی شود.

کریمی فرزقی طب اسلامی را تنها مکتب درمانی الهی دانست و گفت: طب اسلامی مجموعه آموزه هایی است که در مکتب اسلام توسط دانشمندانت مسلمان با تفکر و اعتقادات اسلامی شکل گرفته است.

انجمن طب سنتی  دارای تاییدیه قانونی و اجتماعی است

 کریمی فرزقی انجمن طب سنتی را دارای تاییدیه قانونی و اجتماعی دانست وابراز داشت: سال گذشته رشد مراکز انجام حجامت در کشور رشد 50 درصدی داشته و بیش از 10 میلیون نفر برای امر حجامت به این مراکز مراجعه داشته اند.

وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از یک میلیون نفر در استان برای حجامت مراجعه کرده اند که این آمار باعث رشد 30 درصدی شده است.

اصلاح تغذیه اساس درمان و پیشگیری طب سنتی

مدیر عامل موسسه تحقیقات حجامت ایران نمایندگی خراسان رضوی اصلاح تغذیه را اساس درمان و پیشگیری طب سنتی دانست و اذعان داشت: ساماندهی فروشندگان گیاهان دارویی در دستور کار انجمن طب سنتی استان است.

وی با اشاره به هزار و 100 نفر حجام در سطح مشهد، تصریح کرد: 10 درصد حجام مشهد فعالیت غیر قانونی دارند که انجمن طب سنتی خراسان رضوی به دنبال ساماندهی حجامت کنندگان مشهدی است.

مشخص نبودن تعرفه های درمان های طب سنتی

کریمی فرزقی با بیان اینکه مشخص نبودن تعرفه های درمان های طب سنتی یکی از خلاهای قانونی در این حوزه است، گفت: تاکنون درمان سالک با حجامت و زالو درمانی در تعدادی از بیماران به نتیجه رسیده است و می توان درمان این بیماری را از طریق طب سنتی پیگیری کرد.

 

 

کد خبر 2088707

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha