۱۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۶:۲۶

بخارایی:

600 عطاری در مشهد فعالیت می کند/ راه اندازی سامانه مجازی یکپارچه جامع طب سنتی

600 عطاری در مشهد فعالیت می  کند/ راه اندازی سامانه مجازی یکپارچه جامع طب سنتی

مشهد - خبرگزاری مهر: رئیس اتحادیه گیاهان دارویی مشهد از فعالیت 600 عطاری در سطح مشهد خبر داد و افزود: از این تعداد تاکنون 500 عطاری موفق به دریافت پروانه کسب شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بخارایی ظهر سه شنبه در نشست خبری با موضوع طب کل نگر استان، عطارها را وارثان اصلی طب سنتی دانست و افزود: اتحادیه گیاهان دارویی فعالیت خود را از سال 80 آغاز کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 5 کمیسیون فعال در اتحادیه مشغول به فعالیت هستند گفت: آموزش جلوگیری از تخلفات و صدور پروانه کسب از وظایف اصلی اتحادیه گیاهان دارویی است.

تعامل با معاونت درمان علوم پزشکی مشهد برای جلوگیری از تخلف

بخارایی با بیان اینکه برای جلوگیری از تخلفات صنفی تعاملی با معاونت درمان علوم پزشکی مشهد ایجاد شده است.بیان کرد: کمیسیون بازرسی و نظارت متشکل از 10 بازرس، بر فعالیت عطاری ها و گیاهان دارویی سطح مشهد نظارت دارند.

وی با اشاره به کمیسیون بررسی به شکایات که مسئول رسیدگی شکایات مردمی به عطاری هاست، تصریح کرد: در حال حاضر 250 نفر در کلاس های آموزشی در سه دوره کاربری، فراوری و مشاوره اتحادیه گیاهان دارویی شرکت می کنند که پس از پایان دوره از طرف اتحادیه مدرک مرتبط را دریافت می کنند.

رئیس اتحادیه گیاهان دارویی مشهد همچنین از همایش" تغذیه، چاقی لاغری" در 12 و 13 تیر در تالار رازی خبر داد.

تاسیس 10 کلینیک و مرکز طب سنتی در مشهد

بخارایی از تاسیس 10 کلینیک و مرکز طب سنتی در مشهد تا پایان سال 93 خبر داد و افزود: در این مراکز تعامل ویژه ای بین پزشکان طب سنتی، طب نوین وجود خواهد داشت و حجام، عطارها و غیره نیز در این مراکز حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر داروهای شیمیایی از زندگی مردم کنار گذاشته می شوند، بیان کرد: اگر طب سنتی در زندگی مردم به درستی به کار گرفته شود، 70 درصد داروهای شیمیایی حذف خواهند شد.

 بنابرگزارش مهر در ادامه محسن قدیمی باقرآباد، معاون اجرایی موسسه تحقیقات حجامت ایران در خراسان رضوی، با بیان اینکه موسسه تحقیقات حجامت ایران از سال 69 با هدف پژوهش و درمان تشکیل شده است، گفت: این موسسه از دی ماه سال 90 در استان فعالیت خود را آغاز کرده است و تاکنون 110 نفر از آموزش های این موسسه استفاده کرده اند.

راه اندازی سامانه مجازی یکپارچه جامع طب سنتی

وی از برگزاری 58 همایش با عنوان حامیان طب اسلامی در سطح مشهد و 6 همایش در سطح ملی و بین المللی در یک سال گذشته توسط موسسه تحقیقات حجامت خراسان رضوی خبر داد و تاکید کرد: راه اندازی سامانه مجازی یکپارچه جامع طب سنتی با همکاری پلیس فتا خراسان رضوی از دیگر اقدامات موسسه تحقیقات حجامت استان است.

قدیمی باقرآباد بیان کرد: در فضای سایبری افراد سودجو اقدام به فروش داروهای سنتی و یا مشاوره در این زمینه دارند که یکی از اهداف ایجاد سامانه مجازی جامع طب سنتی توسط موسسه تحقیقات حجامت استان سازماندهی سایت های در فضای مجازی در مشاوره و فروش دارو است.

وی با بیان اینکه طبق قوانین فضای سایبری، فروش داروهای طب سنتی و طب نوین غیرقانونی و ممنوع است، بیان کرد: موسسه تحقیقات حجامت خراسان رضوی تاکنون در شهرستان های تربت حیدریه، تایباد، کاشمر، نیشابور، طرقبه و شاندیز راه اندازی شده است اما دوره های آموزشی فقط در مشهد به عنوان نمایندگی استان تشکیل شده است.

کد خبر 2088741

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha