۱۲ تیر ۱۳۹۲، ۱۳:۵۱

"رستم و سهراب" به آخرین شب اجرا رسید/ محمدرضا عارف در سالن اپرا

"رستم و سهراب" به آخرین شب اجرا رسید/ محمدرضا عارف در سالن اپرا

بهروز غریب‌پور نویسنده و کارگردان "رستم و سهراب" از آخرین اجرای این اپرا خبر داد و گفت شب قبل محمدرضا عارف به دیدن نمایش رفته است.

بهروز غریب پور در گفتگو با خبرنگار مهر با اظهار رضایت از 10 شب اجرای اپرای "رستم و سهراب" گفت: امشب چهارشنبه 12 تیرماه آخرین شب اجرای این اپراست. این نمایش در چهار دوره پیاپی در این ده سال به نمایش درآمد و همه از آن راضی بودند.

وی درباره کسانیکه از اپرا دیدن کرده اند به محمدرضا عارف نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اشاره و بیان کرد: افراد و هنرمندان زیادی به دیدن اپرا آمده اند که در خاطرم نیست. دیشب هم محمدرضا عارف به همراه خانواده اش به اپرا آمدند و بعد از اتمام نمایش به پشت صحنه آمده و با عوامل کار گفتگو کرد. شب خاطره انگیزی بود و ما مفصل صحبت کردیم.

این کارگردان تئاتر در پاسخ به واکنش عارف در مقابل تماشای اپرا عنوان کرد: من معمولا نظر مهمانان را درباره کارهایم نمی پرسم اما عارف از بی نظیر بودن اجرا یاد کرد.

غریب پور که بعد از "رستم و سهراب" اپرای "لیلی و مجنون" را برای اجرا مهیا خواهد کرد درباره آن توضیح داد: من همواره دوست داشتم این اثر را روی صحنه ببرم. "لیلی و مجنون" یک بار در سال 1908 اجرا شده و کارگردان آن را به صورت غریزی خلق کرده چون از ترکیب ارکستر سمفونیک و آهنگسازی آن اطلاعی نداشته است.

کارگردان اپرای عروسکی "عاشورا" ادامه داد: من بعد از سفرهایی به آذربایجان و انگلیس موفق شدم نسخه صوتی این نمایش را پیدا کنم که گنجینه باشکوهی از ملودی های آذربایجانی است.

اپرای "رستم و سهراب" که هرشب ساعت 19:30 در تالار فردوسی اجرا می شود، دیشب میزبان محمدرضا عارف نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود که وی در سخنانی درباره ارزیابی خود از اپرا گفت: کار ارزنده استاد غریب پور نیاز به ارزیابی من ندارد زیرا ایشان از بزرگان تئاترند و آثارشان بسیار ارزنده است.

معاون اول دولت اصلاحات با بیان اینکه بسیار خوشحال شدم که فرصت تماشای این نمایش را یافتم و از زحمات عوامل این تئاتر عروسکی تشکر می کنم، اظهار کرد: داستان هم داستان حماسی شاهنامه و از داستان های برجسته بود. علاوه بر آن آهنگ نمایش نیز ساخته استاد چکناواریان از بزرگان آهنگ ایران است بنابراین از هر نظر بهترین محسوب می شود.

 

کد خبر 2089339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha