۱۶ تیر ۱۳۹۲، ۸:۲۳

منتخب شورای چهارم:

شهردار تهران به نمایندگی کلانشهرها در جلسات هیات دولت شرکت کند

شهردار تهران به نمایندگی کلانشهرها در جلسات هیات دولت شرکت کند

منتخب مردم تهران در شورای شهر چهارم گفت:شهردارتهران می تواند به عنوان نماینده کلان شهرهای کشور در جلسات هیات دولت شرکت کرده و مطالبات کلان شهر ها را پیگیری کند .

اسماعیل دوستی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه حضور شهردار در جلسات هیات دولت در قانون نیامده و کابینه را اعضای هیات دولت و افرادی که رئیس جمهور آنها را انتخاب کرده باشد و رای مجلس را نیز آورده باشند تشکیل می دهندگفت: اما اینکه رئیس جمهور و دولت بخواهد با شهرداری در تعامل باشد و آنها را در تصمیم گیری ها مشارکت دهد خوب است.

وی ادامه داد: هر چند ممکن است کلانشهرهای دیگری مانند مشهد، اهواز، شیراز، کرج و ... نیز بخواهند در این جلسات حاضر باشند که امکانپذیر نیست. با این حال هر چند این موضوع ریشه قانونی ندارد اما شورا تلاش می کند با موافقت رئیس جمهور شهردار تهران در جلسات هیات دولت شرکت کند.

این عضو شورای شهر چهارم تهران اضافه کرد: شهردار تهران در جلسات هیات دولت باید زبان گویای شهرداران کشور باشد. اعضای شورای چهارم نیز با دکتر روحانی در این رابطه صحبت خواهند کرد.

وی ادامه داد: تهران برای اقتدار دولت هزینه هایی را می دهد که دولت نیز بابت همین هزینه ها بهتر است میزبان شهرداری تهران در جلسات هیات دولت باشد.

کد خبر 2090776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha