۱۵ تیر ۱۳۹۲، ۱۳:۱۲

آرامی مطرح کرد:

مدیریت واحد شهری حلقه مفقوده توسعه شهرها/ وظیفه شهرداری ها معماری نیست

مدیریت واحد شهری حلقه مفقوده توسعه شهرها/ وظیفه شهرداری ها معماری نیست

بندرعباس - خبرگزاری مهر: نماینده مردم بندرعباس، حاجی آباد، قشم، ابوموسی و خمیر در مجلس گفت: تنها راه حل ساماندهی و توسعه شتابان شهرها ایجاد مدیریت واحد شهری حول محور شهرداری هاست.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور آرامی پیش ازظهر شنبه در همایش تجلیل از شهرداران بعد از انقلاب در بندرعباس با اظهار اینکه کمبودها و موانع پیش رو اداره شهری مانند بندرعباس را مشکل کرده، عنوان کرد: کارهای زیربنایی شهر بندرعباس توسط شهرداران گذشته بندرعباس علیرغم موانع و کمبودها فراهم کرده اند و د راین پیشرفت به غیر از شهرداران تمامی کارکنان شهرداری در تمامی رده های خدمتی با تلاش شبانه روزی بندرعباس را به شهری رو به پیشرفت تبدیل کرده اند.

آرامی تصریح کرد: عدم مدیریت واحد شهری، انجام پروژه های عمرانی و عم شفافیت در درآمدها و هزینه ها سه مشکل عمده شهرداری ها در کشور است.

وی بیان داشت: عدم مدیریت واحد شهری اولین مشکل پیش روی شهرداران است و در آینده هم خواهد بود. مدیریت واحد شهری در توسعه شهری کاهش هزینه ها موثر است اما دولت ها عزم جدی خود را برای ایجاد آن به دلایل نامعلومی به کار نمی بندند. در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد که از شهرداری به ریاست جمهوری رسید انتظار بیشتری بود که باز هم این اتفاق رخ نداد و امیدوارم دولت یازدهم در این راستا با جدیت بیشتری وارد شود.

شهردار اسبق بندرعباس عنوان کرد: سال گذشته شهرداری تهران لایحه ای به دولت واگذار داد تا درآمدهای شهرداری سرو سامان بگیرد اما به تصویب نرسید و امروز امیدوارم شهرداری های کل کشور با بردن لایحه ای به مجلس و رسیدگی نمایندگان به آن شاهد کاهش مشکلات مالی و هزینه ای شهرداری ها باشیم.

وی با انتقاد از انجام پروژه های عمرانی توسط شهرداری ها خاطرنشان کرد: شهرداری ها اداره کننده شهر هستند نه شهرساز و معمار، از پیدایش شهرداری ها تا کنون شاهد آن هستیم پروژه های عمرانی بسیاری توسط شهرداری ها در حال انجام است در حالی که وزارت راه و شهرسازی باید ورود پیدا کند. دولت باید با تخصیص بودجه های لازم به این امر مبادرت کند  99 درصد پروژه های عمرانی در کل کشور به توسط شهرداری ها تأمین و ساخته می شود و این امر با پرهیز از رفتارهای سلیقه ای برطرف می شود.

 

کد خبر 2091001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha