۱۵ تیر ۱۳۹۲، ۱۳:۳۷

نصیری خبر داد:

آغاز کار پلاك كوبي درختان شهر خرم آباد/ درختان شناسنامه دار می شوند

آغاز کار پلاك كوبي درختان شهر خرم آباد/ درختان شناسنامه دار می شوند

خرم آباد - خبرگزاری مهر: شهردار مركز لرستان از آغاز طرح پلاك كوبي و شناسنامه دار كردن درختان سطح معابر شهر خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، هرمز نصيري ظهر شنبه در این رابطه به خبرنگاران گفت: شهرداري طرح پلاك كوبي و شناسنامه‌دار كردن درختان موجود در معابر سطح شهر خرم آباد را با هدف ساماندهي و به ویژه حفاظت درختان آغاز کرده است.

وي اظهار داشت: با توجه به افزايش ساخت و سازهاي جديد در شهرها، كاهش بارندگي، پائين رفتن سطح آبهاي زير زميني، معضل ريزگردها و... اهميت و ارزش درختان به خصوص درختان قطور و كهن سال در شهر خرم آباد حیاتی است بنابراين حفاظت از آنها نيز بايستي با جديت دو چندان صورت پذيرد.

نصيري افزود: شهرداري خرم آباد برای صيانت از درختان موجود و جلوگيري از قطع بي‌رويه اقدام به شناسنامه‌دار كردن درختان و پلاك كوبي آنها كرده است.

شهردار خرم آباد با اشاره به ابعاد اجرای اين طرح بیان داشت: در اين پروژه ویژگیهایی نظير نام گونه، نشاني محل درخت، قطر برابر سينه، محيط بن، فرم درخت، درگيري با شبكه برق، نحوه آبياري و ... براي هر درخت مورد پايش و ثبت قرار مي گيرد.

نصيري افزود: آزادسازي تنه و هرس درختان و ايجاد تشتک آبخوري نيز از مراحل بعدي اين طرح است كه بنابر نيازهاي شناسايي شده درختان و با هدف كاهش خسارت ناشي از كم آبي درختان سطح شهر انجام خواهد گرفت.

شهردار خرم آباد با بيان اينكه شهرداري آمادگي دارد نسبت به تحويل رايگان نهال اقدام کند، اظهار اميدواري كرد که شهروندان عزيز نسبت به حفظ و حراست درختان سطح شهر و افزايش آنان با كاشت به موقع در معابر مقابل منزل مسكوني خود كوشا باشند.

کد خبر 2091025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha