۱۶ تیر ۱۳۹۲، ۱۷:۳۳

صالحی در دیدار با رئیس جمهور کومور:

روابط ایران و کومور دیرینه است/رایزنی تهران و مورونی درباره تحولات بین المللی

روابط ایران و کومور دیرینه است/رایزنی تهران و مورونی درباره تحولات بین المللی

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با رئیس جمهور کومور تاکید کرد: روابط ایران و کومور دیرینه و دیرپاست.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به کومور ، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان ظهر امروز یکشنبه با ایکیلیلو ظنین رئیس جمهور کومور دیدار و گفتگو کرد.

وی با ابراز خرسندی از حضور در این کشور در ایام جشن سالگرد استقلال کشور کومور، پیام ملت و دولت ایران را به مردمان این کشور رساند و گفت: از طرف دولت و ملت کشورم حامل پیام تبریک به دولت و ملت کومور به مناسبت سالگرد استقلال کشورشان هستم.

این مقام مسئول کشورمان در ادامه دیدار خود با ظنین که در محل دفتر ریاست جمهوری این کشور برگزار شد، درباره ارتباط ایران و کومور، تاکید کرد: روابط ایران و کومور دیرپا و دیرینه است و این امروز زمینه خوبی برای ارتقای روابط سیاسی، اقتصادی، علمی، فرهنگی و بهداشتی فراهم می کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در ادامه با اشاره به مذاکرات سازنده انجام شده با مقامات کوموری در این سفر، موضوع تنظیم چارچوبی در برگیرنده مکانیزمهای لازم برای برنامه ریزی، طراحی و اجرای همکاری های مشترک در حوزه های مختلف را خاطرنشان ساخت.

وی گفت: ایران و  کومور توافق کردند در ارتباط با مسائل و تحولات بین المللی رایزنی ها و هماهنگی های خود را افزایش دهند.

به گزارش مهر آکیلیو ظنین در این دیدار با اعلام تبریک خود به مناسبت برگزاری انتخابات موفق در ایران، افزود: به نمایندگی از ملت کومور مراتب تبریک خود را به رئیس جمهور منتخب اعلام می دارم.

وی با اشاره به ارزشمند بودن فعالیت های سازمان ها و نهادهای ایرانی در کومور از جمله هلال احمر، جهاد کشاورزی، کمیته امداد و تاثیرات مثبت و سازنده آنها در وضعیت بهداشتی، آموزشی، فنی و کشاورزی کشورش مراتب قدردانی مردم کومور را از این فعالیت ها ابراز داشت.

ظنین با اشاره به پیشرفتها ی علمی و فنی ایران علاقمندی کشورش را برای استفاده از تجارب ایران در زمینه فناوری های نوین بهداشتی، کشاورزی و انرژی اعلام و بر ضرورت افزایش رایزنی های مقامات دو کشور در سطوح و حوزه های مختلف به منظور هموار کردن راه های گسترش مناسبات و همکاری های فیمابین تاکید کرد.
 


 

کد خبر 2092095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha