۲۲ تیر ۱۳۹۲، ۹:۴۹

ابراهیمی خبر داد:

تولید مثل قابل توجه گورخر آسیایی در فارس

 تولید مثل قابل توجه گورخر آسیایی در فارس

شیراز - خبرگزاری مهر: مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: بررسی های به عمل آمده نشان می دهد گورخر آسیایی در فارس از تولید مثل قابل توجهی برخوردار بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسینعلی ابراهیمی کارنامی توضیح داد: برنامه سرشماری در پارک ملی قطرویه و منطقه حفاظت شده بهرام گور با همکاری معاونت پایش، اداره حیات وحش این اداره کل و حضور کارشناسان و محیط بانان به مدت سه شبانه روز انجام پذیرفت و بررسی های بعمل آمده بیانگر این است که گورخر آسیایی در این منطقه از تولید مثل قابل توجهی برخورداراست.

وی ادامه داد: نتیجه سرشماری های این منطقه حاکی از وجود تعداد 483 راس گورخر ایرانی،584 راس کل و بز،302 راس قوچ و میش و همچنین 50 راس کره(نوزاد گورخر) دارد که این آمار افزایش قابل توجهی  را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

گورخر آسیایی

ابراهیمی کارنامی با بیان این مطلب که زیستگاه برای حفظ حیات وحش در اولویت است، گفت: این امنیت و شرایط مطلوبی که در منطقه مشاهده می شود نشان از تلاشهای شبانه روزی محیط بانان این منطقه دارد.

در شمال شرقي نيريز در منطقه گرم و خشك، كوهستانها و تپه ماهورهاي بهرام گور و قطرويه دير گاهي است محل زیست گونه نادر گورخر ايراني " است، تنها تپه ماهورهاي كشور كه مي توان به راحتي در آن شاهد دسته هاي عظيم اين گونه زيبا و با شكوه بود.

 از خوان نعمت اين سفره ، گونه هاي شاخص ديگري چون جبير، كل و بز، گراز و روباه ، زاغ بور، عقاب طلايي و بحري بهره مي برند. بهرام گور داراي قلعه هاي بسياري با قدمتي طولاني استكه به مرور زمان قسمت اعظم آنها از بين رفته و مخروبه شده است. از قلعه هاي مهم منطقه مي توان به قلعه كر سفيد، قلعه شور و قلعه ده برين اشاره كرد كه در عمق منطقه بياباني هنوز پا برجا هستند.

کد خبر 2095474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha