۲۹ تیر ۱۳۹۲، ۱۵:۱۹

ناظمي جلال:

رشد پنج درصدی آمار دانش آموزان قروه در سال تحصیلی جدید/ طرح هجرت 3 به دلیل کمبود اعتبار متوقف شد

رشد پنج درصدی آمار دانش آموزان قروه در سال تحصیلی جدید/ طرح هجرت 3 به دلیل کمبود اعتبار متوقف شد

قروه - خبرگزاری مهر: مدیر آموزش و پرورش شهرستان قروه از رشد پنج درصدی آمار دانش آموزان این شهرستان در سال تحصیلی جدید خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم ناظمی جلال صبح شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان قروه گفت: کار ثبت نام از دانش آموزان از اول تیر ماه در سطح مدارس شهرستان آغاز شده است و تا کنون بیش از 87 درصد دانش آموزان در سامانه سناد به ثبت رسیده اند.

وی از راه اندازی پروژه مهر در این شهرستان خبرداد و افزود: کمیته ساماندهی فضاهای آموزشی از هفته اول تیر ماه در شهرستان فعال شده است.

مدیر آموزش و پرورش قروه با اشاره به راه اندازی دبیرستان تیزهوشان در سال گذشته با شش کلاس درس، اظهار داشت: این دبیرستان امسال در سال اول متوسطه نیز دانش آموز پذیرش می کند که به همین منظور تعداد کلا س های آن به 9 کلاس ارتقا می یابد.

ناظمی جلال همچنین از افزایش نظام دوره ای در مدارس شاهد خبرداد و ادامه داد: امسال چهار دبستان شاهد به صورت نظام دوره ای، خدمات آموزشی را ارائه می دهند.

کمبود اعتبارات موجب توقف طرح هجرت 3 شده است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خدمات بسیار خوب ارائه شده در راستای طرح هجرت 3 بیان کرد: این طرح یکی از طرح های مورد استقبال مدیران مدارس بود که امسال به دلیل کمبود اعتبارات متوقف شده است.

مدیر آموزش و پرورش قروه یادآور شد: 460 نفر نیروی کار برای این منظور ساماندهی و عرصه های اولویت دار نیز با همکاری سپاه مشخص شده بود.

ناظمی جلال گفت: در صورت تخصیص اعتبار لازم، این طرح که هزینه بسیار کمی با بازدهی بسیار بالایی در زمینه زیباسازی و مرمت مدارس دارد، اجرایی می شود.

فعالیت 18 پایگاه غنی سازی اوقات فراغت در قروه

وی در ادامه از فعالیت 18 پایگاه غنی سازی اوقات فراغت در این شهرستان خبرداد و افزود: این پایگاه ها با ظرفیت چهار هزار و 200 نفر در بخش های فرهنگی، هنری، ورزشی و آموزشی و مهارتی به دانش آموزان برنامه ارائه می دهند.

مدیر آموزش و پرورش قروه اظهار داشت: بیش از سه هزار دانش آموز در برنامه های غنی سازی اوقات فراغت آموزش و پرورش شرکت دارند که از هر یک از آنان شهریه ای بین پنج تا 18 هزار تومان، بسته به رشته انتخابی اخذ شده است.

ناظمی جلال یادآور شد: سال گذشته 15 درصد مقام های کسب شده در رقابت های قرآن و معارف اسلامی در استان، به دانش آموزان قروه ای اختصاص داشته است.

آموزش و پرورش قروه عملکرد مطلوبی دارد

فرماندار شهرستان قروه نیز در این جلسه بیان کرد: بخش آموزش و پرورش در چند سال اخیر فعالیت های بسیار خوبی داشته است که باید از تلاشگران این عرصه تقدیر شود.

محمد رسول شیخی زاده با مطلوب خواندن عملکرد آموزش و پرورش در زمینه رشد تحصیلی دانش آموزان این شهرستان در چند سال اخیر ادامه داد: قبولی درصد بالایی از دانش آموزان در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی، بیانگر تلاش وافر بخش تعلیم و تربیت است.

وی گفت: برنامه ریزی مدونی برای تقدیر از معلمانی که در عرصه رشد علمی دانش آموزان شهرستان داشته اند انجام شده و در شورای آموزش و پرورش از آنان قدردانی می شود.

فرماندار قروه با یادآوری اینکه آموزش و پرورش سنگ زیرین بنای یک جامعه سالم و توسعه یافته است، افزود: توسعه مهارت های علمی و آموزشی در کنار تربیت مطلوب دانش آموزان، زمینه ساز ترقی و تعالی جامعه خواهد بود.

شیخی زاده همچنین بر لزوم فعالیت سازنده در زمینه غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان تاکید کرد و اظهار داشت: برنامه ریزی جذاب برای جلب دانش آموزان در فعالیت های تابستانی ضروری است.

وی ادامه داد: باید در قالب اکیپ های مختلف از روند فعالیت پایگاه های تابستانی بازدید و با نظرسنجی از دانش آموزان، راهکارهای بهتری برای اداره این پایگاه ها در سال های بعد تدوین شود.

فرماندار قروه نقش آموزش و پرورش را در بهبود و رفع بداخلاقی های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بسیار تاثیرگذار عنوان کرد و ادامه داد: بخش عمده ای از تربیت انسان در این نهاد شکل می گیرد و از این رو چگونه پرورش دادن وظیفه و رسالت اصلی بخش تعلیم و تربیت است.

شیخی زاده با اشاره به کمبود اعتبارات در بخش های مختلف، یادآور شد: آموزش و پرورش نیز از این اصل مستثنی نیست اما تلاش می شود تا با اولویت بندی ضرورت ها، نیازهای موجود به نحو شایسته ای برطرف شود.

کد خبر 2100439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha