۲۹ تیر ۱۳۹۲، ۱۳:۳۰

شیخ الاسلام مطرح کرد؛

بی‌تفاوتی مجامع جهانی در قبال هتک حرمت حرم حضرت زینب(س)/ ارتش سوریه قدرتمندانه وارد شود

بی‌تفاوتی مجامع جهانی در قبال هتک حرمت حرم حضرت زینب(س)/ ارتش سوریه قدرتمندانه وارد شود

حسین شیخ الاسلام با بیان اینکه برای اماکن تاریخی و مذهبی حقوق شناخته شده ای در یونسکو و دیگر سازمانهای بین المللی وجود دارد؛ تأکید کرد:علت اصلی سکوت مجامع بین المللی نسبت به حمله به حرم حضرت زینب(س) و دیگر اماکن مذهبی در سوریه این است که خود غربی ها و آمریکائی ها پشتیبان تروریستها هستند.

حسین شیخ الاسلام مشاور امور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اظهار تأسف از حمله اخیر به حرم حضرت زینب کبری(س) گفت: متأسفانه هیچ یک از سازمانهای بین المللی و حقوق بشری نسبت به جنایاتی که در سوریه صورت می گیرد، واکنشی نشان نمی دهند، چراکه اگر می شد همان موقعی که تخریب آثار تاریخی و مذهبی و یا نبش قبر صورت گرفت و یا جنایات انسانی اتفاق افتاد واکنشی را از آنها می دیدیم  اما متأسفانه هیچ برخوردی صورت نگرفت.

وی افزود: برای اماکن تاریخی و مذهبی حقوق شناخته شده ای در یونسکو و دیگر سازمانهای بین المللی وجود دارد و باید ضمن محافظت، تجاوز و تخریب این اماکن محکوم شود اما متأسفانه چنین واکنشی تاکنون در رابطه با سوریه انجام نگرفته است. علت اصلی این سکوت از سوی مجامع بین المللی این است که خود غربی ها و آمریکائی ها پشتیبان تروریستها هستند و مواد منفجره و اسلحه در اختیار آنها قرار می دهند و خود آنها خط سیاسی می دهند و در پی تشدید اختلافات فرقه ای و مذهبی در منطقه هستند.

شیخ الاسلام با اشاره به انفعال مجامع اسلامی در رابطه با جنایاتی که در سوریه اتفاق می افتد، گفت: پادشاهان و نیز مجامع عربی- اسلامی نیز در اختیار طاغوتی های غربی هستند و  یک توطئه غربی- عربی و عبری در سوریه دست به دست هم دادند و تنها راهکار برای جلوگیری از تکرار این جنایات تروریستی این است که ارتش سوریه قدرتمندانه وارد شود ؛علی الخصوص در مورد اماکن مذهبی و نیز وظیفه رزمندگان حزب الله و دیگر طوائفی که این اماکن مورد احترامشان است این است که از این اماکن محافظت کنند.

به گزارش مهر، تروریست های مورد حمایت آمریکا و ارتجاع عرب جمعه 28 تیرماه با گلوله های خمپاره به مرقد مطهر حضرت زینب(س) در حومه دمشق حمله کردند و در این حملات تروریستی «انس رومانی» مدیر حرم حضرت زینب(س) بر اثر اصابت ترکش خمپاره‌ به شهادت رسید اما کمیته های مردمی چندین پایگاه تروریستها را در منطقه حجیره مورد هدف قرار داده و خسارات گسترده ای به تروریستها وارد کردند.

وزارت امور خارجه ایران طی بیانیه ای اقدام تروریستی حمله به بارگاه مطهر حضرت زینب کبری(س) و زائرین و نمازگزاران در روز جمعه را در حریم ملکوتی آن حضرت در دمشق شدیدا محکوم کرده و از مجامع بین المللی مخصوصا اسلامی خواست ضمن ادای مسئولیت خویش در قبال صیانت از مقدسات اسلامی، تمامي مساعي خود را براي جلوگيري از تکرار جنایات ضد انسانی و مغایر با مقررات بین المللی و اسلامی به كار گيرند.

کد خبر 2100589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha