۵ مرداد ۱۳۹۲، ۱۷:۱۸

96 درصد جمعیت کشور تحت پوشش سرویس‌های ارتباطی قرار گرفت

96 درصد جمعیت کشور تحت پوشش سرویس‌های ارتباطی قرار گرفت

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در حال حاضر با همگانی شدن سرویس‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مواجه هستیم گفت: 96 درصد از جمعیت کل کشور تحت پوشش سرویس‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد علی فرقانی با اشاره به شاخص‌های پوشش فناوری اطلاعات و ارتباطات در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته در دستیابی به بازار رقابتی و متوازن برای ارائه خدمات نوین و فراگیر با قیمت منصفانه در این حوزه گفت: در راستای ایجاد بازار رقابتی و متوازن برای ارائه خدمات نوین رگولاتوری قدم‌های موثری برداشته شده که بر همین اساس پروانه فعالیت در حوزه سرویس‌های ارتباطی، فناوری اطلاعات و رادیوئی از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی صادر شده است.

وی گفت: اعطای پروانه‌های اپراتورهای اول، دوم و سوم تلفن همراه، پروانه اپراتور اول پست، پروانه شبکه علمی کشور، پروانه ایجاد و بهره‌برداری از شبکه‌های انتقال داده نوری و دسترسی کاربران با استفاده از فیبر نوری (FTTX) و صدها پروانه ارائه سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات و دفاتر پیشخوان خدمات دولت و همچنین تاسیس و بهره‌برداری از شبکه‌های رادیوئی جزء فعالیت‌های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به منظور ایجاد تعادل و توازن در ارائه سرویس‌ها و خدمات ICT است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به نتایج حاصل از صدور پروانه فعالیت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این موضوع علاوه بر افزایش ظرفیت‌های درآمدی برای دولت، شاخص‌های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات را نیز ارتقاء داده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: بر همین اساس ضریب نفوذ تلفن ثابت از 29 درصد به 36 درصد، ضریب نفوذ تلفن همراه از 27.12 درصد به 73.78 درصد و ضریب نفوذ کاربران اینترنت به 68.32 درصد افزایش یافته است.

کد خبر 2105124

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha