۹ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۱۴

گزارش خبرنگار اعزامی مهر از بلغارستان؛

پاداش 1000 دلاری برای طلایی‌های المپیک ناشنوایان/ تقدیر وزیر از سفیر

پاداش 1000 دلاری برای طلایی‌های المپیک ناشنوایان/ تقدیر وزیر از سفیر

فدراسیون ناشنوایان، پیوند اعضا و بیماران خاص به هر یک از مدال آوران طلا در مسابقات المپیک ناشنوان یک هزار دلار پاداش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر از صوفیه بلغارستان، قدراسیون ناشنوایان، پیوند اعضا و بیماران خاص پاداش مدال آوران مسابقات المپیک ناشنوایان را اعلام کرد. بر این اساس هر کدام از ورزشکاران که به مدال طلا دست یابند، 1000 دلار جایزه نقدی دریافت خواهند کرد.

پاداش مدال آوران نقره‌ای 100 دلار و پاداش برنزی‌ها هم 50 دلار خواهد بود. به گفته کرم الله علیمرادی، رئیس فدراسیون میزان بالای پاداش طلا آوران از آن جهت انتخاب شده است که انگیزه ورزشکاران برای کسب مدال طلا بیشتر شود.

مسابقات المپیک ناشنوایان ایران از روز جمعه آغاز شده است و تا روز 13 مردادماه ادامه دارد. تاکنون مریم خدابنده و سحر حسینی‌نژاد (تکواندو)، زهرا ابراهیمی (پومسه)، بهاره صفری و عاطفه بعیات (کاراته) و محمد کاظم‌زاده و میثم عابدی (تکواندو)، مهدی بخشی، مجید توکلی، محمد مرادی و محمد امین نعمتی (کشتی فرنگی)، میثم اخوان (کاراته)، تیم کاتای تیمی مردان به مدال برنز این مسابقات دست یافتند. همچنین حسین کرمی (پومسه) و میثم قبشه دزفولی (کشتی فرنگی) 2 مدال نقره و محمد خدایار (کاراته) و مژده مردانی (کاراته) 2 مدال طلای کاروان رمضان را بدست آوردند.

از سوی دیگر محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان در مراسم افطاری سفیر با حضور رئیس، دبیر و جمعی از مسئولان و مربیان فدراسیون ناشنوایان با تشکر از سفیر ایران در بلغارستان، اظهار داشت: جایگاه و محدود بودن ناشنوایان دلیل نمی‌شود که نتوانند در عرصه‌های بین‌المللی توانایی های خود را بروز ندهند.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت‌های ناشنوایان درورزش استفاده کرد، تاکید کرد: ورزشکاران ناشنوا باید خودشان را باور کنند و از توانایی خود برای پیش رفتن در مسیر موفقیت استفاده کنند.

وزیر ورزش و جوانان همچنین به شهادت امام علی (ع) اشاره و خاطرنشان کرد: باید منزلت و جایگاه امام علی (ع) و همچنین رفتار و اخلاق جوانمردانه وی الگوی ورزشکاران ما قرار بگیرد.

عباسی ادامه داد: باید برای ورزشکاران ناشنوا ایجاد انگیزه کرد. امیدوارم با ایجاد انگیزه و استفاده از تجربیات رقابت‌های المپیک ناشنوایان بتوان در مسابقات بین المللی بعدی استفاده کرد و به موفقیت‌های بیشتری دست یافت.

کد خبر 2107112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha