۱۴ مرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۰۴

اصیلیان در گفتگو با مهر:

استفاده از ماسک های میوه و لبنیات راهی برای داشتن پوستی سالم و شفاف

استفاده از ماسک های میوه و لبنیات راهی برای داشتن پوستی سالم و شفاف

اصفهان - خبر گزاری مهر: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان گفت: استفاده از ماسک های میوه ای حاوی اسید لاکتیک یکی مهم ترین راه های درمان خانگی برای داشتن پوستی سالم و شفاف است.

علی اصیلیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پوست بدن مانند سدی است که محیط داخلی بدن را در برابر عوامل خارجی محافظت می کند.

اصیلیان پوست را پوشش و حفاظی در برابر عوامل فیزیکی، شیمیایی، میکروبی، قارچی و نور آفتاب دانست و افزود: اگر از پوست و این پوشش طبیعی و خدادادی به خوبی حفاظت نکنیم، تغییرات ایجاد شده روی پوست باعث از بین رفتن این سد حفاطتی و نازیبا شدن پوست می شود که عمده این تغییرات در اثر نور آفتاب ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه قرار گرفتن و فعالیت مداوم بشر در برابر نور خورشید مهم ترین عامل تغییرات پوست است، گفت: نور خورشید باعث ایجاد لکه های قهوه ای رنگ به نام لنتیگو، چین و چروک سطحی پوست، شل شدن، افتادگی پوست، ایجاد چین و چروک های پنجه کلاغی در اطراف چشم و نمایان شدن خط فک در صورت می شود.

این متخصص پوست و مو گفت: حفاظت فیزیکی مانند پوشیدن لباس آستین دار و استفاده از کلاه نقاب دار، استفاده از کرم های ضد آفتاب با spf 30 به بالا و به مقدار کافی، استفاده از مواد آنتی اکسیدان مانند سبزیجات و میوه جات تازه مانند انار، انگور، گوجه فرنگی، تخم مرغ،گردو و استفاده از ماسک های میوه، ماسک های حاوی اسید لاکتیک، شیر ترش، لبنیات و عسل، ماسک های حاوی عصاره پوست خیار، پوست هلو و گلابی را از مهم ترین راه ها جهت حفاظت از پوست و بازسازی سلول های مرده ۀ آن دانست.

کد خبر 2110459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha