۱۵ مرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۵۶

در استانبول برگزار شد؛

تظاهرات حامیان ارگنه کن در ترکیه

تظاهرات حامیان ارگنه کن در ترکیه

مخالفان آرای صادر شده علیه متهمان پرونده ارگنه کن با برپائی تظاهرات در استانبول با پلیس ترکیه درگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، دادگاه استانبول عصر روز دوشنبه آرای محکومان پرونده ارگنه کن را صادر کرد که به موجب آن متهمان از 10 تا 129 سال زندان محکوم شدند.

پلیس ترکیه که قبل از برگزاری جلسه دادگاه روز گذشته بیش از 10 هزار نیرو در خیایانهای استانبول مستقر کرده بود تا در صورت برگزاری تظاهرات احتمالی با آن مقابله کند، عصر روز گذشته با تظاهرات هزاران نفری مخالفان این احکام مواجه شد.

بیشترین میزان اعتراضات در نزدیکی زندان سیلوری استانبول که محل نگهداری متهمان است گزارش شده است. علاوه بر استانبول در آنکارا نیز تظاهرات مشابهی برگزار شد که پلیس با این اعتراضات نیز برخورد کرد.

بر اساس احکام صادر شده در دادگاه دیروز، ژنرال "باشبوغ" رئیس سابق ستاد مشترک ارتش ترکیه به 129 سال زندان محکوم شده است.

بر همین اساس، "دوگو پرینچک" رهبر حزب چپ گرا کارگر به ۱۱۷ سال و پروفسور "یالچین کوچوک" از متهمان اصلی این پرونده نیز به ۸۶ سال حبس محکوم شدند.

همچنین ژنرال بازنشسته "ولی کوچوک" و "تونجای اوزکان" روزنامه نگار سابق و "دورسان چیچک"ژنرال بازنشسته، "کمالکرینچسیز" وکیل سابق، ژنرال "هورشیت تولون"، ژنرال "نصرت تاشدلر" و ژنرال "حسن ایغسیز" حکم حبس ابد را دریافت کردند.

بر اساس حکم دادگاه، "حفظی جوبوغلو"، از ژنرال های ارشد ترکیه نیز ۹ سال زندان را متحمل خواهد شد.عادل سردارساچان، رئیس سابق پلیس ترکیه نیز حکم ۱۴ سال و شش ماه حبس را دریافت کرد.

21 نفر از 300 متهم به براندازی دولت نیز تبرئه شدند و باقی متهمان به زندان هایی تا ۴۷ سال محکوم شدند.

کد خبر 2111168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha