۱۷ مرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۳۵

آیت الله نعیم آبادی:

مدیرانی که تحمل نقد را ندارند کنار بروند/نقش رسانه ها در حل مشکلات جامعه انکارناپذیر است

مدیرانی که تحمل نقد را ندارند کنار بروند/نقش رسانه ها در حل مشکلات جامعه انکارناپذیر است

بندرعباس - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: نقد را باید شیرین بدانیم نه تلخ، مسئولان نباید زمانی که از آنها انتقاد می شود بدنبال ایجاد مشکل برای خبرنگار باشند، مدیران و مسئولانی که نمی توانند کار کنند و طاقت نقد را ندارد کنار بروند تا برای اشخاص دیگر فرصت خدمت گذاری ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله نعیم آبادی ظهر پنجشنبه در دیدار با اهالی مطبوعات هرمزگان به مناسبت روز خبرنگار که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، با بیان اینکه خدا واژه نبی را برای رابطینش با انسانها برگزیده است، بیان داشت: واژه نبی به معنای خبررسان، کسی که از سوی خدا خبر می رساند. واژگان نبی و نبوت با معنای مشترک نبوت و خبررسانی از جانب خدا شناخته می شوند.

امام جمعه بندرعباس اساس رسالت بشر را بر ارتباطات خبری عنوان کرد و خبر را لازمه شناخت راه زندگی و نزدیکی انسانها به خدا دانست و عنوان کرد: همانگونه که معلمی شغل انبیاست خبرنگاری قبل از معلمی شغل انبیاست و اگر خبر نبود معلمی معنا نداشت.

وی جایگاه خبررسانی را در جامعه بسیار بالا بیان کرد و به جایگاه خبر در جامعه اشاره و افزود: نقش خبررسانی در جامعه غیرقابل انکار است، خبررسانی در حرکت رو به جلو جامعه نقش مهمی ایفا می کند همانگونه که نقص در خبر رسانی موجب عقب ماندگی و افزایش آسیبهای در جامعه خواهد شد.

هنوز به جایگاه خبر و رسانه توجه نداریم

نماینده ولی فقیه در هرمزگان بر لزوم توجه و سرمایه گذاری در حوزه رسانه تاکید و خاطرنشان کرد: صهیونستها برای رسیدن به اهدافشان در اولین قدم مراکز خبررسانی را در اختیار گرفته اند و با راه اندازی رسانه های مختلف خبری بدنبال تحقق اهداف پلید و شوم خود هستند. با سرمایه گذاری های کلان در حوزه رسانه نشان می دهد آنها به جایگاه و تاثیرگذاری خبر و رسانه پی برده اند. صهیونسیتها با راه اندازی پرس ها دنیا را پرس کرده اند، اما ما از تاثیرگذاری رسانه دیر باخبر شده ایم و هنوز هم به این جایگاه و نقش آفرینی توجه نمی کنیم.

آیت الله نعیم آبادی با بیان اینکه نوع اعلام یک خبر می تواند یک نفر را امیدوار و یک نفر را مایوس کند، عنوان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد توجه بیشتری به آموزش و مسائل رفاهی خبرنگاران و رسانه ها داشته باشد و با ایجاد فضایی برای آموزش این قشر می توانیم قدمهای مثبت و محکمی در راستای حل مشکلات جامعه با افزایش دانش خبرنگاران بردارند.

وی با اظهار اینکه از وضعیت خبرنگاران باخبر هستم و خیلی از روزنامه های استان با بحران روبرو هستند، تصریح کرد: در کار خبری انگیزه مالی وجود ندارد و شما هم اگر انگیزه داشتید وارد این عرصه نمی شدید. شما زحمت کشان عرصه خبر با انگیزه های معنوی و خدمت در راه خدا و توسعه استان وارد شده اید. در کار خبر، خبری از پول نیست که برای آن کسی کیسه بدوزد و پلی برای پیشرفت بزند.

امام جمعه بندرعباس آدم بی خبر را به آدمی خواب تشبیه کرد و افزود: اگر فرهنگ خبررسانی در جامعه جا بیفتد بسیاری از آسیب های جامعه حل می شود.

وی در ادامه به مدیران و مسئولان اجرایی کشور و استان که تاب و تحمل انتقاد را ندارد، توصیه کرد: نقد را باید شیرین بدانیم نه تلخ، مسئولان نباید زمانیکه از آنها انتقاد می شود بدنبال ایجاد مشکل برای خبرنگار باشند، مدیران و مسئولانی که نمی توانند کار کنند و طاقت نقد را ندارد کنار بروند تا برای اشخاص دیگر فرصت خدمت گذاری ایجاد شود.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان عنوان کرد: اگر نقد را شیرین بدانیم مشکلات حل می شود اما زمانیکه نقد را زهر هلاهل بدانیم زندگی تلخ خواهد شد.

وی با انتقاد از اینکه برخی از مدیران میان خبرنگاران تبعیض قائل می شوند، تاکید کرد: همه فعالان عرصه خبر باید به یک چشم دیده شوند.

همچنین در ادامه این دیدار محمد نعمتی عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان هرمزگان بر لزوم حل مشکلات اهالی رسانه تاکید کرد و افزود: بحران مالی یکی از معضلات بسیار جدی حوزه مطبوعات محلی استان است. در سالهای اخیر شاهد تعطیلی برخی از ماهنامه ها و هفته نامه های استان شده است.

وی عنوان کرد: متاسفانه هنوز هیچگونه حرکت جدی از سوی مدیران استان برای حمایت و تقویت رسانه ها صورت نگرفته است.

وی همچنین بر لزوم نقدپذیری مسئولان تاکید کرد و اظهارداشت: علیرغم اینکه در گفتارها رسانه ها را عامل توسعه در هر جامعه می دانند اما در عمل طاقت شنیدن نقد و انتقاد را ندارند.

علیرضا خورشید زاده سردربیر روزنامه سراسری صبح ساحل در ادامه این دیدار خواستار توجه جدی به جایگاه خبرنگاران و رسانه ها در استان شد و عنوان کرد: متاسفانه برخی از مدیران رده بالایی انتقاد پذیر نیستند و گاها شاهد برخوردهای غیرمتعارف این مدیران با خبرنگاران و رسانه های بومی استان بوده ایم.

 

 

 

 

کد خبر 2112433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha