۱۷ مرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۴۳

به بهانه گرامیداشت روز خبرنگار/

سخني با تلاشگران عرصه رسانه و خبر/ خبرنگار آگاهِ مظلوم؛ روزت مبارک

سخني با تلاشگران عرصه رسانه و خبر/ خبرنگار آگاهِ مظلوم؛ روزت مبارک

بجنورد - خبرگزاري مهر: تو از صادق نویسی ها و راست نویسی هایت بی هراسی چراکه پاکی و باکی نداری. تو مثل خیلی ها نیستی، نمی توانی چشم بر جامعه ات ببندی، نمی توانی آرام باشی.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعيل حسين پور از فعالان سياسي و اساتيد دانشگاه خراسان شمالي به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار و سالروز شهادت شهید صارمی، يادداشتي را براي خبرگزاري مهر ارسال كرده و این روز را به جامعه خبری تبریک گفته است.

در این یادداشت آمده است:

نامت همزاد قلم است، همراه قلم است. تو جان بر سر قلم نهاده این ملک و میهنی. فرزند صادق این خاک که ناراستی ها و کژی ها را بر نتابیده ای. قلمت را بیش از قلبت دوست داری .

آن سالها که ما خاکباز کوچه ها بودیم تو پاکباز عرصه های خطر وخبر بودی. تو سالهاست با قلمت بیدارمان داشته ای، راهمان نمایانده ای، سالهاست صبورانه چشمانمان را بر درد و شادی ها گشوده ای.

روزت می رسد و روزی ات نمی رسد، تو در این شتاب روزگار باید در پی قسط و بیمه و مسکن و مُسّکن باشی. با این همه درد، مرد می خواهد رهرو راهت باشد، گام جای گامت بنهد. در این آشفته بازار مکاری و بیکاری، صادقی مثل تو کیمیاست که بیاید و بیرقی از بیداری را با هوشیاری بر دوش کشد.

با این نبود امنیت شغلی، با این تنگ نظری برخی افراد ناتوان و ناسپاس که از خود و خبر در هراس اند، راست نویسی تان هنر بزرگی است و دل شیر می خواهد كه دراین روزگار کسی خبرنگار باشد.

در این عصر بیشتر داشتن و بیشتر خواستن و در این روزگار قحطی قناعت، بعضی ها ویلاهایشان را می شمارند و تو واویلا هایت را، بعضی ها باغ دارند و تو داغ داری، بعضی ها بیم ندارند و تو بیمه نداری، تو مرتب برای امرار معاشت وام بر می داری تا وامدارهیچ کس نشوی، تو دریای عزت وآزادگی هستی، استغنا پیشه کرده لب تشنه مانده در کنار دریا که کرامتت را، حرمتت را عزیز می داری.

تو از صادق نویسی ها و راست نویسی هایت بی هراسی چرا که پاکی و باکی نداری. تو مثل خیلی ها نیستی، نمی توانی چشم بر جامعه ات ببندی، نمی توانی آرام باشی.

تو را و روزت را در این روزگار عزیز می داریم و بیدارگری ها و آرمان خواهی های عزت آفرینت را برای سربلندی این مردم و میهن ارج می نهیم و صبوری هایت را می ستاییم و بر کتیبه ای از کرامت واخلاص بزرگ می نویسیم:

خبرنگار، آگاه مظلوم، روزت مبارک باد!

کد خبر 2112481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha