۲۲ مرداد ۱۳۹۲، ۱۶:۰۴

بهاور به مهر خبر داد:

کشف 5 تن چوب قاچاق تاغ در منطقه زادآباد دامغان

کشف 5 تن چوب قاچاق تاغ در منطقه زادآباد  دامغان

دامغان – خبرگزاری مهر: سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان از كشف 5 تن چوب قاچاق از نوع تاغ منطقه زادآباد از توابع بخش امیرآباد اين شهرستان خبر داد.

احمدعلی بهاور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان در پی دریافت گزارشات مبنی بر قطع، برداشت و حمل غیرقانونی چوب قاچاق تاغ مراتب به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و به صورت ضربتی و در یک عملیات تعقیب و گریز که در منطقه زادآباد از توابع بخش امیرآباد شهرستان دامغان انجام شد از متهمان كه در حال قطع، برداشت و حمل چوب تاغ بودند 5 تن چوب کشف و ضبط شد.

وي تصریح کرد: چوب های کشف شده شامل400 راس درختچه تاغ است.

بهاور میزان و حدود برداشت، قطع و حمل چوب قاچاق تاغ در منطقه زادآباد از توابع بخش امیرآباد شهرستان دامغان را در سطح 200 هکتار عنوان کرد و یادآور شد: ارزش محموله کشف شده چوب تاغ و میزان خسارت وارده به منطقه از سوی کارشناسان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان 3 میلیارد و 200 میلیون ریال است.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان خاطر نشان ساخت: در این راستا 3 نفر متهم دستگیر و براي 2 نفر دیگر از متهمان متواری پرونده تشکیل و تحویل مقامات قضایی بخش امیرآباد از توابع شهرستان دامغان شده است.

بهاور اضافه کرد: از متهمان 2 دستگاه خودرو نیسان که با آن چوب حمل می شد نیز توقیف و ضبط شد.

وی افزود: متهمان اهل شهرستان ورامین هستند که جهت قطع، برداشت و حمل چوب قاچاق تاغ در مراحل مختلف به شهرستان دامغان تردد داشتند.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان به فواید چوب تاغ پرداخت و اشاره داشت: علاوه بر ارزش اقتصادی این درختچه از نظر زیست محیطی ارزش زیادی دارد بطوری که باعث حفاطت خاک و کاهش خطرات فرسایش بادی در منطقه گردیده به طوری که در گذشته بر اثر وزش باد و هجوم ماسه موجب مسدود شدن خط راه آهن و جاده های ارتباطی می گردد وامروز با تلاش اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان باعث تثبیت خاک و رونق اقتصادی در منطقه شده است.

بهاور در خاتمه گفت: از اردیبهشت سال گذشته تا کنون ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان مقدار یک هزار و 240 کیلوگرم ذغال تاغ و تعداد یکهزار و 300 اصله درختچه تاغ و به میزان ارزش 400 میلیارد ریال کشف و ضبط و پرونده هایی در این راستا تشکیل و تحویل مقامات قضایی در شهرستان دامغان شد.

کد خبر 2112568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha