۲۹ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۵۶

قلعه‌نویی پیش از رویارویی با بوریرام:

نباید از بوریرام گل بخوریم/ از فتح‌الله‌زاده دلخورم/ هواداران یار اول هستند نه دوازدهم

نباید از بوریرام گل بخوریم/ از فتح‌الله‌زاده دلخورم/ هواداران یار اول هستند نه دوازدهم

سرمربی تیم فوتبال استقلال با اشاره به اینکه تیمش چهارشنبه شب با تیمی قدرتمند و چند ملیتی روبرو می‌شود، اعتراف کرد که از مدیرعامل استقلال دلخور است. او تاکید کرد که اختلافی با علی فتح‌الله‌زاده ندارد ولی مدیرعامل استقلال نباید در چند روز گذشته سکوت می‌کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر بوریرام تایلند، در خصوص این بازی اظهار داشت: به نظر من هر بازی شرابط خاص خودش را دارد، خصوصا بازی‌هایی که بصورت تک حذفی برگزار می‌شود. در مسابقه فردا ما با یک تیم قدرتمند تایلندی که چندین بازیکن خارجی در اختیار داشته و تیمی چند ملیتی روبرو می‌شویم و باید با دقت بیشتری عمل کنیم.

وی با اشاره به آنالیز کامل دو بازی گذشته این تیم در لیگ تایلند و دو  بازی قبلی در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: بوریرام تیم خوبی است که نظم دفاعی قابل قبولی را در اختیار دارد زیرا در بازی‌های گذشته کم گل خورده و در هنگام حمله، بسیار سرعتی عمل می‌کند. آنها بازیکنان کلیدی و موثری را در اختیار دارند که بر روند و نتیجه بازی می‌توانند تاثیرگذار باشند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال اضافه کرد: هفته پیش در دیدار برابر داماش خیلی خوب بازی کردیم. شما می‌دانید پیروزی پیش از چنین مسابقاتی می‌تواند از نظر روحی - روانی و فنی در عملکرد تیم تاثیر بگذارد که خوشبختانه برای تیم استقلال هم این اتفاق رخ داد. خوشبختانه برد داماش، از نظر روحی - روانی و فنی اثر مثبتی بر تیم داشته که این مسئله در تمرینات تیم کاملا مشخص است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه تیمش مقابل تماشاگران بازی خوبی را ارائه کند، افزود: اولین هدف‌مان این است که در این بازی گل نخوریم، همچنین روی نقاط ضعف حریف که نقاط آسیب پذیر است کار کردیم تا بتوانیم از آنها برای رسیدن به موفقیت استفاده کنیم.

قلعه‌نویی در ادامه به نکته جالب توجه دیگری هم اشاره کرد: خوشبختانه در این مدت نفرات تیم رو به روز پیشرفت کرده‌اند. به عنوان نمونه جواد نکونام که به خاطر بازی‌های تیم ملی خسته بود، در این مدت استراحت خوبی داشت و به شرایط مطلوب نزدیک شده است. ضمن اینکه برد برابر داماش به همه نفرات کمک کرد تا به وضعیت آرمانی باز گردند.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران در روزهای سخت نشان دادند از نظر فرهنگی، کیفی و عملی هرجا نیاز باشد، هم حضور داشته و هم کمک فکری می‌کنند، در مورد بازیکنان مصدوم این تیم یادآور شد: احمد جمشیدیان یقینا به این بازی نمی‌‎رسد. از کادر پزشکی تیم هم تشکر می‌کنم که آندو را آماده کردند. او تقریبا مشکل خاصی ندارد اما برای ما سلامتی این بازیکن مهم‌تر از یک بازی است. سعی داریم از او در این بازی استفاده نکنیم تا مصدومیتش تشدید نشود.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در ادامه نشست خبری خود در خصوص تیم بوریرام تایلند یادآور شد: این تیم بازیکنان خوبی دارد بخصوص خط هافبک این تیم قدرتمند است. این تیم بیشتر مواقع با سیستم 3-5-2 بازی می‌کند و البته چند مهره شاخص دارد. باید به بوریرام احترام بگذاریم. آنها بازیکنان خوبی دارند که هر کدام برای تیمشان وزنه به حساب می آیند.

وی درباره حضور هواداران این تیم در بازی با بوریرام تاکید کرد: تماشاگران ما در بازی با سپاهان فرهنگ خود را نشان دادند. یک جاهایی از بازی تیم از نظر تاکتیکی سکته می‌کنند و آن موقع است که تماشاگران به تیم کمک کنند. امیدوارم مثل بعضی از بازی‌ها اتفاقی از طرف تماشاگران نیافتد که ما شرمنده شویم.

قلعه‌نویی خاطر نشان کرد: حضور تماشاگران در استادیوم مهم است ولی مهمتر آن است که به تیم آرامش بدهد. به نظرم تماشاگران یار اول هستند نه دوازدهم. یقین دارم در بازی فردا با وجود اینکه در یک روز وسط هفته برگزار می شود 80 هزار تماشاگر به ورزشگاه می آیند.

وی با تشکر از حمایت جمعی از پیشکسوتان از تیم استقلال گفت: از حمایت اساتیدی مثل علی پروین، صادق درودگر و محمد رویانیان تشکر می‌کنم که استقلال را رنگی ندیدند و به این بازی به چشم یک دیدار ملی نگاه کردند.

سرمربی استقلال در بخش دیگری از صحبت‌هایش در خصوص جدال لفظی‌اش با سازمان لیگ و مسئولان برند آلشپورت درباره کیفیت پایین توپ‌ها و لباس‌های لیگ برتر یادآور شد: شاید الان وقت این نباشد که در آستانه بازی با بوریرام به این سوال پاسخ دهم. من و علی‌ فتح‌الله‌زاده دنبال نتیجه گرفتن استقلال هستیم و به همین خاطر فشارهای مالی را هم امسال و هم سال گذشته تحمل کردیم. فتح‌الله‌زاده تلاش کرد مشکلات مالی حل شود ولی آنطور که باید نشد.

وی ادامه داد: ما فقط از سازمان لیگ نسبت به لباس‌ها ایراد گرفتیم. نمی‌دانم چرا اینقدر به این مساله ورود کردند. من آن روزی که راجع به نابودی چمن ورزشگاه آزادی حرف زدم هیچ کس جرأت نکرد در این خصوص صحبت کند. آیا آن موقع هم منافع قلعه نویی در میان بود؟ سال گذشته چه کسی درباره کیفیت توپ‌های لیگ برتر حرف زد؟ البته سال گذشته کیفیت توپ‌ها بهتر بود. من بعد از سی و دو سال حضور در فوتبال حق ندارم راجع به منافع ملی حرف بزنم؟

قلعه‌نویی با اظهار خوشحالی از اینکه این صحبت‌هایش باعث واکنش یکسری از آدم‌های خاص شده است، تاکید کرد: خوشحالم که این آدم‌ها علیه من چنین حرف‌هایی می‌زنند. این نشان می‌دهد که من راهم را درست رفته‌ام.

وی همچنین با اشاره به صحبت‌های نماینده آلشپورت در برنامه 90 مبنی بر حضور در مجلس خاطرنشان کرد: آقایان رفته‌اند مجلس. شما در مجلس چکار دارید؟ ما باید از تولید داخلی عذرخواهی کنیم که این آقا در برنامه تلویزیونی هرچه دلش خواست راجع به فروشگاه‌های منیریه گفت. ایشان چرا به مجلس رفته است؟ وی باید بیاید و این موضوع را مشخص کند.

مربی استقلال در ادامه اظهار داشت: ما یک حرفی راجع به کیفیت توپ‌ها زدیم و ما را به همه چیز متهم کردند. آیا آن روز که نزد آیت الله هاشمی رفسنجانی رفتم و درباره اوضاع اقتصادی صحبت کردم و یا آن روزی که درباره دریاچه ارومیه حرفی زدم بازهم پای منافع شخصی‌ام وسط بود؟ آیا آنجا هم صحبت از برند "مجید" بود؟ حرف ما روی برند توپ‌ها نبود بلکه تاکید داشتیم فقط کیفیت توپ‌ها بهتر شود. ایرانی‌ها لیاقت بهترین‌ها را دارند چون ما کشوری ثرومندی هستیم. اگر ایرانی‌ها شیک زندگی نکنند چه کسانی باید شیک زندگی کنند؟

وی با بیان اینکه حرف حق را می‌زند و بخاطر منافع ملی با این حرف‌ها خودش را بخطر می‌اندازد، یادآور شد: من از فتح‌الله‌زاده توقع داشتم به این مساله ورود کند. اگر این مسائل راجع به خود فتح‌الله‌زاده بود و اگر کوچکترین موضوعی در این باره مطرح می‌شد، حتما روی خط برنامه 90 می‌آمد و صحبت می‌کرد.

سرمربی استقلال با بیان اینکه توقع داشته است فتح‌الله‌زاده از وی حمایت کند گفت: من توقع داشتم مدیرعامل باشگاه به این مساله ورود کند و دلخورم که در این مباحث سکوت کرد. با این حال ما اختلافی با هم نداریم و هر کدام کارمان را انجام می‌دهیم. ولی فتح‌الله‌زاده باید در برنامه 90 حاضر می‌شد و به این مساله ورود می‌کرد. ایشان در این ده روز درباره مساله سکوت کرد که واقعا باعث تعجب است.

دیدار تیم‌های استقلال ایران و بوریرام تایلند در بازی رفت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ساعت 20:15 دقیقه چهارشنبه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 2119216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha